bnt-logo
В МОМЕНТА:
BNT1
Зареждане ...
BNT2
Зареждане ...
BNT World
Зареждане ...
BNT World
Зареждане ...

22 000 лева събра досега кампанията на БНТ2 „Да върнем блясъка на храма“

Кампанията на БНТ2 „Да върнем блясъка на храма“ събра досега 22 000 лева. Парите ще бъдат дарени за реставрация на ценните стенописи в Храм-паметника „Свети Александър Невски“, които не са обновявани от 100 години. Фреските са рисувани от Иван Мърквичка, Антов Митов и други бележити български и руски майстори.

В присъствието на предстоятеля на храма – епископ Тихон, представители на фондация „Помощ за благотворителността в България“ и екип на БНТ2 бяха отворени кутиите за дарения, разположени в предверието на храма. Събраните средства бяха запечатани в пликове на банката, в която е дарителската сметка и извозени до централната й сграда, където бяха преброени. Точната сума, събрана от дарения на посетителите на храма, е 2 178 лева и 66 стотинки. 19 хиляди лева са постъпили от есемеси по сметките на фондацията.

Към кампанията на БНТ2 досега се присъединиха и Виваком, Булбанк и Банка Пиреос.

Набирането на средства за възстановяване на стенописите продължава. Всеки, който иска да се включи в кампанията може да изпрати дарителски SMS с текст DMS NEVSKI на номер 17 777 за всички мобилни оператори. Цената на един SMS е 1 лев. Средства се събират и на банковата сметка: Уникредит Булбанк, IBAN: BG57 UNCR 7000 1520 7249 83, BIC: UNCRBGSF.

Дарителската кампания „Да върнем блясъка на храма“ е един от успешните проекти на най-младия канал на БНТ – БНТ2. Програмата е сред първите у нас, излъчваща „в реално време“ картина от 22 уебкамери, поставени на ключови места в големите градове. Единствено по БНТ2 новините в 19.30 се излъчват с различно съдържание за София, Пловдив, Варна, Благоевград и Русе в едно и също време. Основната цел на БНТ2 е да информира и да отразява местните проблеми, да търси гледните точки на жителите и кметовете в българските региони.

Специалните програми на БНТ 2 по време на Коледно новогодишните празници привлякоха рекорден брой зрители след стартирането на програмата през октомври 2011 година, показват пипълметричните данни. БНТ2 отбелязва тенденция на повишаване на гледаемостта, като през декември и януари увеличението на рейтинга спрямо преходните месеци надхвърля 30% (4+ аудитория, източник: ГАРБ).

*