Досието Петров

История на "промените" и манипулациите в България с въпрос: "Защо всички сме в "Досието Петров"?

Досието Петров
За продукцията

Драма

Сценарий: Жан-Клод Кариер, Георги Балабанов

Режисьор: Георги Балабанов

Оператор: Стефан Иванов

Музика: Марио Шнайдер, Корнелиус Ренц

В ролите: Михаил Билалов, Христо Шопов, Ана Пападопулу, Радина Кърджилова, Малин Кръстев, Цветана Манева, Деян Донков, Анжела Недялкова, Георги Новаков, Валентин Ганев

Продуцент: Димитър Гочев

Продукция: "Camera" Ltd, Bulgaria

Разпространител за България: А + Cinema

История на "промените" и манипулациите в България с въпрос: "Защо всички сме в "Досието Петров"?

През последните години на комунизма в България актьорът Александър Петров получава забрана да играе в театъра - без обяснение. След падането на режима открива, че е бил предаден от човека, на когото най-много се е възхищавал – своя учител. Петров вече може да се появи отново на сцената, но изоставя всички форми на обществен живот.

От ситуацията на предателско отчаяние го измъква бивш началник от тайните служби, сега виден бизнесмен - Марков, който му дава шанс да работи за изчистване на държавното управление от сянката на комунизма. 1994–1995 година е период на хищнически капитализъм, на яростно насилие, на войни между групировки, на кредитни милионери и банкови фалити. Марков предлага на Александър Петров да застане начело на нова политическа партия, която ще спаси страната...

"Това не е филм нито за прехода, нито за промяната, а за невъзможността на човека да има собствена съдба". Георги Балабанов

Режисьорът описва драматургията на съдбите в машината за манипулации: "Манипулацията – фабрикуването на биографии, на съдби, на човешки животи – открадва дори възможността за лична драма. Драмата е определена от машината и от мястото, което ти предлагат. Всичко, дори личностните взаимоотношения са предопределени. Машината поглъща дори тези, които я задвижват. Те заемат същото място там, като в наказателна колония на Кафка".

Премиерата на филма открива XIX София филм фест на 5 март 2015 г.

Проектът съществува идейно от 12 години. Реализацията де факто не закъснява, защото времето изобщо не отнема актуалността на сюжета, който продължава. Георги Балабанов и сценаристът Жан-Клод Кариер не работят заедно за първи път. Френският автор познава историята на света и България не е извън общата конспиративна болест. Няма изненади, затова и действието е като по схема. Героите не са индивидуалности, а типажи във фабула без граници. Музиката е много пестелива от германски автори, с вариации по първите три тона от Реквиема на Моцарт, взети от преработката на Андрю Лойд Уебър. За режисьора признанието идва от "чуждата" публика в Канада с Голямата награда от Световния филмов фестивал в Монреал /2015/.

*zr

"Досието Петров" открива София филм фест" - режисьорът "Георги Балабанов в Денят започва с култура" и в интервю за БНР

Какво разкрива сюжетът, за кого е филмът и защо няма изход разказва Георги Балабанов във:

"Всички сме в "Досието Петров"

"В българина има някакъв неизтребим характер"