Луиза Спаньоли

Кралицата на изкушенията - с лешников вкус на шоколад и нежен допир на ангора4-сериен телевизионен филмБиографична драма

Държава: Италия
Година: 2016
Времетраене: 50 минути
Луиза Спаньоли
За продукцията
Всички епизоди

Режисьор Лудовика Гаспарини

В ролите: Луиза Раниери, Виницио Маркиони, Матео Мартари и др.

Филмът

Луиза се ражда в Перуджа, в бедно семейство. Артистична, с богато въображение, тя е пълна с идеи за по-добър живот. Заедно със съпруга си Анибале Спаньоли наемат сладкарница и изведнъж животът й се превръща в приказка. От съдружието с производителите на паста Буитони до любовта с много по-младия от нея Джовани, Луиза живее пълноценно, динамично, сякаш на един дъх. И така се раждат прочутите бонбони "Бачи Перуджина", шоколадовите бонбони, обвити в любовни послания, както и колекциите от модни дрехи и аксесоари.

Запазената марка

Луиза Спаньоли/1877-1935/ е италианският майстор на шоколада и ангората, в защита на правата и свободата на работещите жени от началото на ХХ век. През 1907 в Перуджа/ Умбрия/, заедно с фамилията за италианска паста Буитони, основава фабрика "Перуджина" - една от най-големите за шоколадови бонбони. През 1928 патентова технология за обработка на заешка ангора и инвестира в дрехи.

Умира на 57-годишна възраст /през 1935/ в клиника в Париж, без да си представя, че 81 години по-късно историята й ще бъде разказана във филм, посветен на нейната роля в бизнеса и модата. Премиерата на минисерията е по РАИ 1 на 1 и 2 февруари 2016 с 6 млн. зрители.

Филмът е повод за среща с наследницата Николета - внучка на Луиза Спаньоли, която през 1986, на 31 години, изоставя дипломата си по фармация, за да поеме семейния бизнес в модната индустрия. През годините шоколадовата фабрика "Перуджина" е управлявана от "Буитони и партньори", после от Карло Бенeдети, а през 1991 се включва и "Нестле". Модната марка остава гарантирана. През 1947 дядото на Николета - Марио, преобразува някогашната фабрика в днешната фирма. Грижата е не само за производството, но и социална. През 1947 е основан "Град Ангора" като обособено селище за работниците. Бащата на Николета - Лино, отваря първия магазин "Луиза Спаньоли". Днес марката се представя в 152 бутика в Италия и 52 из целия свят, от които 23 в Русия. През 2015 е открит първият бутик в Пекин, предстоят нови пет - един в Иран, два в Дубай, по един в Лондон и в Пало Алто /САЩ/.

Работещите в компанията са 810, 90% са жени. Някои от производствените етапи се извършват извън Италия поради сложността им и липсата на кадри - като бродерията, която се изработва в Индия. За Николета Спаньоли компанията е стабилна в семейни ръце и това няма да се промени - синът й Никола вече също работи за бранда. Приходите са 126 милиона долара през 2015, 90 процента са от продажби само в Италия. Стартират и он-лайн търговия, която разширява пазара дори на места, където нямат официални магазини, например Австралия. Появява се и аромат "Луиза", в допълнение към "зоната за красота". Херцогинята на Кеймбридж - Кейт Мидълтън също е почитател, забелязана с червен костюм на на марката.

Във филма, в ролята на героинята си, актрисата Луиза Раниери носи два тоалета на "Луиза Спаньоли" - вълнен пуловер от ангора и рокля в емблeматичното синьо на бонбони "Бачи Перуджина" /създадени през 1922, с усвояване на остатъчни продукти/

Минисерията се разпространява от РАИ Com, представена е на филмовия пазар в Кан, където първо е забелязана от Испания.

*Златна Романова

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад