Полунощ в Париж
Назад към мечтата... Романтиката завладява Уди Алън с пътешествия към красотата. Циничният автор на секс-анекдоти е на екскурзия към неизживените мечти с "тост шампанско към онези, които живеят в настоящето и мечтаят за идеалното...
Назад към мечтата...
Романтиката завладява Уди Алън с пътешествия към красотата. Циничният автор на секс-анекдоти е на екскурзия към неизживените мечти с "тост шампанско към онези, които живеят в настоящето и мечтаят за идеалното минало".
"Мислите ли, че е възможно да обичаш две жени едновременно?" Въпросът за любовта на Огюст Роден се отнася за Уди Алън - с изневери, жени и невротизъм, но малко спестени в любовта му към Париж.
След "Вики Кристина Барселона", авторът представя "За Рим с любов" и "Полунощ в Париж" - очарователна картичка на изкуството от Града на светлините с ослепителна фантазия, която съживява Фицджералд, Пикасо, Хемингуей, Дали и "бел епок" на Дега и Лотрек за късмет на сънуващите в "Златната ера" на Уди Алън.
Лесно е да се влюбиш в Париж: за едни е първата любов, за други - носталгия по старата. Никой не очаква, че за 75-годишния Уди Алън има по-велик град от Манхатън, но режисьорът видимо обожава Париж и изразява чувството с ентусиазма, страстта и поезията на младостта, в която влиза Оуен Уилсън като негов далечен прототип - американски писател зад граница в търсене на познание и вдъхновение за себе си от света...
Като филм от ексцентрична колекция, "Полунощ в Париж" е близо до величието и още по-близо до забавлението с визуалните инстинкти на Уди Алън за сметка на остроумието и диалога. Режисьорът за първи път използва дигитален интермедиат за картината като експеримент и нов начин да изрази любовта си към Града на мечтите - повече с уважение, отколкото с интрига към своите литературни и артистични идоли. Ветеранът позволява на съвременни звезди да влязат в обувките на неговите стари икони..
Най-номинираният сценарист в историята на Академията печели своя четвърти "Оскар" и за първи път получава 4 номинации след 7-те за "Куршуми над Бродуей" и втора за най-добър филм след "Хана и нейните сестри".
Луксозният бюджет отлага проекта от 2006 за 2011 година, но пък заварва с роля Карла Бруни като Първа дама на Франция и Оуен Уилсън като нов избор вместо Дейвид Крумхолц в главната. Всъщност, това е първият касов филм на Уди Алън с над 100 млн. долара приходи от световно разпространение.
"Полунощ в Париж" е настроение, чувство и звук.
Романтична комедия.
САЩ, Испания, 2011г., 100 мин.
Сценарист и режисьор: Уди Алън
В ролите: Оуен Уилсън, Марион Котиар, Ейдриън Броуди, Карла Бруни-Саркози и др.
19 награди и 52 номинации...
"Оскар" за оригинален сценарий на Уди Алън и номинации за филм, режисура на Уди Алън и сценография на Ан Сейбъл и Елен Дюбрьой /2012/;
"Златен глобус" за сценарий и режисура на Уди Алън и номинация за най-добър филм и главна роля на Оуен Уилсън /2012/
Награда "Филм на годината" от Американските награди за изкуство в киното /2012/;
Номинации "Сатурн" за най-добър филм и сценарий на Уди Алън от Американските награди за фантастични и филми на ужасите /2012/;
Номинация "Еди" за най-добър монтаж в комедия на Алиша Лепселтър от Американските киномонтажисти /2012/;
Номинация "Сребърен кондор" за най-добър чуждоезичен филм от Аржентинската асоциация на филмовите критици /2012/;
Награда "Остин" за оригинален сценарий на Уди Алън и номинация за най-добър филм от Американската кинокритика в Тексас /2012/;
Номинации за филм, режисура и сценарий на Уди Алън от Австралийския филмов институт /2012/;
Номинация за най-добра операторска работа на Дариус Конджи от Британското сдружение на кинооператорите /2012/;
Награда за оригинален сценарий на Уди Алън от Асоциацията на филмовите критици в Охайо /2012/;
Номинации за сценарий на Уди Алън от БАФТА, критиката в Чикаго, Ванкувър и Вашингтон /2012/;
Номинация "Сребърна лента" за най-добър неевропейски режисьор на Уди Алън от Италианския синдикат на филмовите журналисти /2012/;
Награда за оригинален сценарий на Уди Алън от Американската гилдия на киносценаристите /2012/...
Холивудският сценарист Гил Пендър пристига в Париж със своята годеница Инес заради бизнеса на нейния баща. Младият писател е затруднен с първия си роман, но открива вдъхновение - влюбва се в града и дори предлага да живеят там след сватбата. Инес не споделя неговото романтично увлечение. Нито идеята, че 20-те години на ХХ век са "златната ера". Докато Инес танцува със свои приятели, Гил се разхожда сам в сърцето на града, който го отдалечава от сърцето на жената, за която трябва да се ожени. През една нощна разходка стар автомобил спира и пътниците му го отвеждат на най-фантастичното парти - назад във времето с любимите му писатели, художници и музиканти, за да изживее своята мечта...Преди изгрева Гил вижда себе си в съвременния свят, но пътешествието му още не е свършило...
"Секс и алкохол. Зареждат желанието и убиват изпълнението, според Бард".
"Небрежно, но елегантно. Това е, което винаги казваш".
"Евтиното си е евтино. Това е, което винаги казвам".
"Винаги заставаш на страната на помощта. Затова татко те нарича комунист".
"Аз съм ревнив и доверчив. Това е опознавателно несъответствие. Фицджералд пише за него".
"Пикасо мисли, че жените са само, за да спиш с тях или да ги рисуваш".
"Аз съм голям фен на Марк Твен. Но ти можеш да изкараш така, че цялата съвременна американска литература идва от Хъкълбери Фин".
"Сюжетът никога не е ужасен, ако историята е истинска, прозата е чиста и честна в израз на смелост и изящество под натиск".
"Това, че Париж съществува и някой би могъл избере друго място за живеее, винаги ще бъде загадка за мен".
"Носталгията е отказ от болезненото настояще. Името на този отказ е "златното време" с погрешната мисъл, че друг период във времето е по-добър от онзи, в който живеем - това е полъх в романтичното въображение за онези, на които е трудно да се справят с настоящето".
Златна Романова
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News