Потребителската кошница – 29 март 2014: Седмичен обзор
Предаване: Потребителската кошница, 29.03.2014
В това издание на предаването ще видите:
Жалба за здраве
Здравните услуги са в челната тройка на потребителските ни неволи. По данни на Министерството на здравеопазването преобладават жалбите за качеството на обслужване в лечебните заведения.
Кога и как можем да защитим правата си пред Здравната каса? Коментира Ваня Станчева – началник отдел "Пресцентър" на Столичната здравноосигурителна каса.
Едно наум и за опаковките
Предаването направи експеримент. Закупи прясно мляко в различни по вид и материал опаковки и го предаде за анализ в Националния център по обществено здраве. Оказва се, че опаковките имат различен срок на годност и потребителите трябва да знаят предварително какво мляко купуват и какви са свойствата на опаковките му.
На зрителските въпроси отговаря Валентина Багдасарян - главен асистент "Материали за контакт с храни" в Националния център по обществено здраве и анализи.
За потребителите и тяхното поведение
Забранени за реализация са над 240 вида стоки, опасни за потребителите, прекратени са близо 360 нелоялни търговски практики, 170 туристически обекти са временно затворени. Това е малка част от отчета за правата на потребителите и тяхната защита през 2013 година.
Резултатите от него коментира Веселин Златев - председател на Комисията за защита на потребителите.
Фреш от... плесен
Нашето предаване случайно стана свидетел на "ужасяващо производство" на пресен сок - така наречения фреш, в магазин от верига супермаркети.
Какви рискове крият прясно изцедените и скъпи сокове обяснява инж. Атанас Дробенов - главен експерт "Контрол на храните" в Българска агенция по безопасност на храните.
Нелоялни с купувачите
360 нелоялни търговски практики е установила и преустановила през миналата година Комисията за защита на потребителите.
За какво да внимават потребителите, за да не станат тяхна жертва? Как да ги разпознаем и срещат ли се често те у нас? На зрителските въпроси отговаря адвокат Огнян Варадинов.