Погалят ли веднъж фотоволтаичната повърхност, слънчевите лъчи започват да произвеждат електричество. Дейността им неизменно се свързва с получаването на светлина и топлина.
Само че слънцето може да произвежда и мраз, когато това се налага. Прилепнали удобно и аргономично към каросерията на хладилните камиончета, слънчевите панели помагат за охлаждането на превозваните продукти. От пловдивската компания, която оборудва малки камиони с фотоволтаични модули смятат, че подобно захранване предлага многобройни предимства от изгрев до залез слънце.
Първо - хладилният агрегат работи напълно автономно, независимо от двигателя на превозното средство.
Красимир Ангелов, компания за производство на фотоволтаични продукти: „Системата позволява до десет часа работа при заредени батерии.
След като има батерии, каква роля играят тогава фотоволтаичните клетки? По време на движение и престой на камиона фотоволтаичните панели преобразуват слънчевата светлина и я зареждат в батерийния блок, с което те удължават цикъла на батерийния блок с до 30%“.
Наблюденията и пресмятането сочат следното: батериите на хладилния камион се зареждат за около осем часа. Толкова би работил той и без фотоволтаичното покритие. С негова помощ, обаче, батериите осигуряват безотказно захранване за цели десет часа.
При това не се налага двигателят да работи на място, за да зарежда хладилния отсек. Факт, който спестява гориво и вредни емисии на въздуха. Двигателят също не се натоварва и амортизира излишно. Малките камиони така или иначе не разполагат с достатъчно мощност за придвижване и захранване на хладилната част. От друга страна достъпът на големите машини в по-тесните улички е нежелан, а често и невъзможен. Фотоволтаичната система решава и този проблем. На този етап тя сработва успешно с конвенционалните двигатели. С многообещаваща заявка и за още по-тих и чист начин за доставка на продуктите.
Тази система може да бъде използвана и в електроплатформите, тъй като давайки автономия на хладилния агрегат, независимо от основната батерия на електроплатформата, ние по този начин запазваме и пробега на самия електрокамион.
Ако пък към хладилната каросерия се добавят и малки рафтове, предлаганите на място продукти ще бъдат пресни и свежи през целия ден. А защо не и на другия?
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News