Есенният трафик, който връхлита градските улици с нова сила. Неуморно. Задръствания, от които се оплакваме, но и които сами си организираме. Е, не е изключено и сами да си помогнем. Като внесем малко от европейската култура на пътуване в ежедневието си. Не е нужно да се отказваме радикално от автомобилите. Достатъчно е да започнем да ги споделяме. Берлин, Париж и Виена са европейските градове с най-много споделени пътувания.
В Германия на всеки шест секунди се осъществява споделено пътуване - градско или извънградско.
Калоян Илиев, създател на платформа за споделено пътуване: "В България по-малко от пет процента от членовете на обществото знаят в детайли културата на споделянето. Смея да кажа, че в последните години тя силно се развива."
Факт за това е, че във Фейсбук групи за споделено пътуване ври и кипи от активност. Канализирането на тази активност в конкретно мобилно приложение вече е факт.
Калоян Илиев: "В приложението, което ние развиваме, има доста повече функционалност, която липсва във Фейсбук групите за споделено пътуване. По този начин освен удобството да бъде на смартфоните на потребителите, то ще даде възможност за доста по-голяма прецизност при избора на спътник за споделено пътуване."
Приложението AHA! CAR може да се сваля безплатно и е замислено така, че да елиминира максимално потенциалните рискове при ползване на чужда кола.
Калоян Илиев: "В нашата платформа и в нашето приложение ние предоставяме много информация, с която споделено пътуващите трябва да са запознати. Всеки един от потребителите има свой профил, който го характеризира като споделено пътуващ, дава информация за историята през месеците и годините, през които той е пътувал, за да може да се направи информиран избор."
Изборът да спестите вредни емисии и задръствания на града минава не само през моторния, но и през безмоторния транспорт. Вариантът "велосипед" не е изключен дори и през зимните месеци. Екипът на "Зелена светлина" отдавна се е убедил в предимствата му. Логиката си струва: ако все пак държите да пътувате сами, едва ли има смисъл да придвижвате близо тон желязо от тук до там по улиците на града. Колелото върши същата работа, но без да замърсява и без да заема повече пространство от един пешеходец. А като цяло е и по-бързо превозно средство в градовете.
Автори: Милен Атанасов, Биляна Бонева
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News