Професионалната критика в сферата на изкуството

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

"Да погледнем назад, за да разберем защо сега сме стигнали до това положение - художествената критика да е в такова състояние. Първо, художествена критика от времето на Чавдар Мутафов и Сирак Скитник почти не е имало в България, с много малки изключения, тъй като десетилетия наред тя беше изключително обслужваща, даже аз като млада критичка си спомням, че бях привикана от ръководството на съюза на художниците да ми дърпат ушите, че съм написала нещо критично, защото се уронва престижа на институцията. От тук нататък някакво развиделяване имаше втората половина на 80-те години. Даже помня, че иницирах една дискусия на страницата на вестник "Пулс", която се казваше "Грозна ли е музата на критика. Тогава се опитахме да кажем на хората, че има нужда критика да се отдели, да излезе от това подчинено състояние, да играе по-самостоятелна роля и може би точно в края на 80-те години се появиха по-интересни и по-остри критически статии. След това обаче нашето поколение, което започна кариерите си като критици след промените и смяната на художествения модел, тръгнахме по посока на кураторските практики", каза Мария Василева, критик и куратор.

Вижте целия раговор във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад