​Акция "С колан в автобуса"

Темите в предаването:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Владимир Тодоров подчерта значението на коланите за сигурност на пътниците в автомобилите като припомни, че на предни седалки те вече се използват в 95 процента от случаите. За съжаление на задните седалки те не се използват както в леките коли, така и в такситата и в маршрутките. От експерта научаваме, че триточковият колан е едно от най-големите изобретения на миналия век, пето поред - спасил е десетки милиони хора. Ефектът от него обаче в България се подценява.

Тодоров даде следния пример: Когато човек се вози в автомобил с 50 км/час в градска среда и няма колан, но стане катастрофа, неговите наранявания се равняват на тези при падане от петия етаж. Ако сме на тераса на петия етаж, внимаваме да не паднем и стоим навътре, но при влизане в автомобила безразсъдно забравяме да сложим колана". Той обясни още, че при пътен инцидент, пътниците на задните седалки не са повече защитени. При обръщане на автомобила, шофьорът, който е с колан, обикновено остава на място, а пътниците, които са без колани, често изхвърчат от автомобила и са премазани от преобръщащия се автомобил. По причина, че родителите са подценили този проблем, миналата година са загинали 25 деца.

Що се отнася до коланите в автобусите, шофьорът и стюардите трябва настойчиво да призовават пътниците да закопчават предпазните колани. В този смисъл "за да има ред, трябва да има контрол, трябва да има и санкции", категоричен е Тодоров.

Днес на Централната софийска автогара доброволци на Българска асоциация на пострадали при катастрофи с представители на Столичната полиция ще минат по автобусите, ще оставят брошури на кампанията "С колан в автобуса" и ще призоват пътниците да използват колани.