Андрей Новаков: Безобразие е да третираш хората в Европа по различен начин
Предаване: Още от деня, 21.09.2017
Той беше категоричен, че оттук-нататък резултатите ще излизат налице - и законодателни, и не законодателни. По думите му хората справедливо са гневни, защото когато продажбите на съответния производител, позволил си да третира хората по различен начин, спаднат, тогава той ще си даде сметка, че действията му са били недопустими. С какво немският гражданин се различава от българския, та първият трябва да пие безалкохолни със захар, а вторият - с глюкозо-фруктозен сироп, попита той.
Дали става въпрос за Шенген или за захар в някаква напитка, никой не може да се подиграва с хората. "Тогава, когато сме покрили техническите изисквания, за да влезем в Шенген, това ни се полага, то не е даром. При положение, че всички до един, начело с председателя на ЕК, казват, че България е покрила всички изисквания, и при условие, че ние пазим външните граници на ЕС по-добре, отколкото други държави биха ги пазили, как някой, било то и премиер на някоя западна държава, решава, че не сме готови. Защо? Аз искам да чуя какви са проблемите, за да започнем да ги решаваме."
Андрей Новаков подчерта, че няма да отстъпи от позицията си в подкрепа на българските превозвачи. "Очаквам директивата за командировани работници да срещне някои проблеми при своето приемане. Знам го, защото мисля част от проблемите да ги създам аз. Няма как такива абсурдни разпоредби да касаят хора, на които работата им е да бъдат командировани. Представете си какво означава за един среден български превозвач, който има три или четири камиона. Един от камионите му минава три дни през Германия, три дни през Франция, три дни през Австрия и се прибира в България. Той трябва да наеме още 10 счетоводители, които да проверят колко заплати трябва да получат според немските стандарти, колко според френските и колко според австрийските. Освен това се предвижда почивката задължително да е в хотел. Когато тази почивка се падне по средата на полето, как този човек да намери хотел? Второ - ако си изостави камиона и го оберат, което се случва в Западна Европа, после никой няма да изплати нищо на превозвачите, защото шофьорът е длъжен да си остане в камиона. Така превозвачите трябва да избират кое от двете правила да нарушават", обясни той.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News