АПИ: Не тръгвайте на път с летни и износени гуми
Темите в предаването:
Тежкотоварните автомобили не трябва да тръгват на път с летни и износени гуми, предупреди Атанасов.
По думите напоследък зачестяват фалшивите сигнали за закъсали автомобили и задръствания.
Системата ни е стройна и щом има сигнал, ние реагираме мигновено. Пращаме допълнително техника и на място се разбира, че сигналът е фалшив. Във вчерашния ден имахме поне 15-20 такива - в Монтана, в Перник, в Кюстендил, отбеляза той.
Според него зимното поддържане на републиканската пътна мрежа - 20 хил. км, както и общинската - още 22 хил. км, е сериозно изпитание и фалшивите сигнали внасят сериозен дискомфорт в създадената организация.
След като автомагистралите са били на асфалт и републиканската пътна мрежа е проходима при зимни условия организацията. Днес и утре ще анализираме и ако някъде има пропуски, ще санкционираме. Засега нямаме основания за санкции, доволен съм, заяви инж. Атанасов, но добави, че има ограничения за движение на тежкотоварни автомобили без ремаркета и полуремаркета в проходите Превала, Роженски, Батак - Доспат, Велинград - Юндола, Беклемето..
На въпрос за опасните пътни участъци като този до ловешкото село Микре той заяви, че основен проблем за катастрофите там е нарушаването на Закона за движение по пътищата. Решението за този участък той вижда в изграждането на магистрала.
По повод предстоящото обсъждане на офертите за строителство на магистралата Русе - Велико Търново инж. Атанасов отбеляза, че очаква цената да е около 2 млрд. лева. По думите му средствата ще се набавят след въвеждането на ТОЛ, а срокът за изпълнение е до 2021-2022 година. За него строителството на магистралата е обвързано с изграждането на още три моста над р. Дунав - втори мост до Русе и по един в Гюргево и Силистра.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News