Безопасни ли са спирките в София?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В неделя при инцидент кола се вряза в колчетата в подлеза на НДК дядо и 15-годишният му внук се отърваха на косъм от смъртта. Това отново постави въпроса за безопасността на хората, чакащи по столичните спирки на Градския транспорт. Репортерът на "Денят започва" Юлия Стефанова поиска отговорът на този въпрос от Петър Несторов - Дирекция "Организация безопасност на движението".

"От този случай е ясно, че каквото и да се сложи на спирките, водачите не спазват ли ограничението на скоростта, се получават такива тежки инциденти. Ние конкретно ще прецениме дали тези бетонови стълбчета ще останат, или ще бъдат подновени с метални", коментира Несторов. Той отново подчерта, че ако се е спазило ограничението от 40км/ч. е щяло да се избегне този тежък инцидент. Той уточни, че и вариантът с металните колчета не е най-безопасният, като даде пример с подобен инцидент на "4-ти километър", при който и те са били отнесени, но обясни, че в сравнение с бетонните е по-доброто възможно решение.

"След нещастния случай на Цариградско шосе, на спирката на МОЛ-а, извършихме преглед на всички спирки на територията на Столицата. На много спирки поставихме метални и бетоново стълбчета, на други спирки повдигнахме пешеходните пътеки, възстановихме липсващите пътни знаци, указващи приближаването на спирка, маркирахме спирките в целия им мащаб с жълта боя", добави Петър Несторов. Той обясни още, че анализът е показал като по-опасни спирки тези, които се намират на големите булеварди с разрешена скорост над 50 км/ч. В центъра на София този проблем е решен с повдигането на пешеходните пътеки, които да убият от скоростта на колите в близост до оживени райони.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад