Безопасност на борда. Защитена ли е властта

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

След поредната авария на правителствения самолет. За безопасността на борда на "Фалкона". Разговорът в студиото е с Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасността на полетите в Гражданската въздухоплавателна администрация.

Правителственият самолет претърпя в неделя нов инцидент с премиера Борисов на борда. Самолетът кацна във Варна аварийно заради незатворил се колесник. Какво причини аварията?

Според Ангел Борисов "повреда в електрониката", както беше съобщено, е много общо понятие. "Същността на въпроса, главната причина, която е едва ли не тайна в държавата досега, е че този самолет не  е предназначен за целите, които изпълнява. Той е закупен да обслужва и нашето РВД, да облита радиосредствата", обяви в ефира на БНТ експертът. Той обясни проблема, на който, по думите му, много години назад не се е гледало сериозно. Проблемът на самолета възниква от облитането на радиосредствата. По мнението на Ангел Борисов този "експеримент е приключил във Варна", защото "производителят на самолета много добре знае, че когато е закупен и след това поискан да бъде оборудван със система за РВД, това не може да стане". "Направиха си експеримент", заключи експертът след като допълни, че при последния ремонт на машината белгийската компания, която го е извършила, не е дала гаранция и никой от наша страна не я е искал.

В репортаж на БНТ Валери Кадийски, главен инженер и технически директор на Авиоотряд 28, обясни, че "Фалконът" има проблем с колесника, с прибирането му. Този дефект се проявявал не веднъж. Инженерът обеща, че ще потърсят помощ от авиоремонтната фирма.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад