Данъците, колите, замърсяването - наши изследвания и европейски практики

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Венцислав Георгиев от Национален съюз на зърнопроизводителите, Христо Христов от председател на Асоциация на вносителите на автомобили и Любо Георгиев от "Визия за София" коментираха в студиото на сутрешния блок проблемите с цената на горивата и данъците за автомобилите.

В изпълнение на директива на ЕС в минералния дизел трябва да се влага 7% възобновяеми източници на енергия в горивата, това трябва да се изпълнява - има екологични съображения и съображения за диверсификация, с която се цели да се намали зависимостта на държавите от ЕС от доставчици на минерални горива от други страни, обясни Венцислав Георгиев.

Българската петролна и газова асоциация предложи тази директива да отпадне през зимата в търсене на варианти за намаляване цената на горивата. Венцислав Георгиев припомни, че забелязаният спад в цените днес е в резултат на международната цена на петрола. И поясни, че изваждането на биодобавката ще намали цената несъществено. Ще има обаче последствия за доставчиците на суровина за биодизел, която идва от рапица и малко от слънчоглед. Рапицата няма друг пазар в България, допълни Георгиев. Проблем ще възникне и за преработвателите, които трябва да затворят предприятията си за сезона, ако за зимата отпадне биодобавката.

"Отново правим нещо, за което няма мотиви, няма ясна цел и ефектът ще бъде отрицателен" - така коментира данъка за старите автомобили Христо Христов. От мотор, лек автомобил и товарен автомобил най-малко плаща товарният автомобил, поясни той. "Европейската практика е категорична - замърсителят плаща повече, по-новият автомобил плаща по-малко", каза Христов.

"Визия за София" е инициатива на Софийска община и се занимава с проблема за мръсния въздух в София и кои са замърсителите. От изследване, направено от Столична община за изчисляване източници на емисии в транспорта, се вижда, че най-големият пробег в града се осъществява от превозни средства, които използват метан и пропан бутан, обясни Любо Георгиев, като те са 10 пъти повече, отколкото тези, които използват бензин. Според друго изследване с реално изследване на 20 000 автомобила 2/3 от замърсяването се дължи на стари коли с най-старите евростандарти.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад