Димитър Николов: Кметовете са единодушни за данъка върху старите коли
Предаване: Денят започва, 14.11.2018
В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Идеята за въвеждането на този данък беше на местната власт и то от няколко години. Целта е помогне особено на големите градове,... да се мотивират и стимулират собствениците на старите автомобили - тези, които не се използват, да се разделят с тях, да ги дерегистрират и предадат за скрап. А на тези, които се движат, да бъдат стимулирани да закупуват нови автомобили, които екологично са много по-чисти, ясни Николов.
По думите му принципът на този данък е "замърсителят плаща". Същото важи и данък смет, върху който също е наложено президентско вето. Кметове от всички политически сили дискутират тази тема от години и единодушно подкрепят това решение, подчерта той.
Нашите опасения са, че през следващите години... ще бъдем залети от стари, втора употреба, дизелови автомобили от Европа, които замърсяват околната среда. Ефектът ще бъде в направление екология и здравеопазване, предупреди кметът на Бургас.
Според него между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.
В община Бургас са регистрирани около 100 хил. автомобила, под около 40 хиляди автомобила влизат в тази категория. От тях, по наша информация, две-трети се използват, а една трета не се използват по предназначение като автомобил. Част от се използват за запазване на паркомясто, част от тези автомобили се използват за склад. Много по-изгодно е на собственика да плаща годишния данък, защото тогава общината няма да право да репатрира или мести автомобил, даде пример Николов.
Какво каза още бургаският кмет вижте във видеото.
Бизнесът и инвестициите: какво се случва в българската икономика?
05:55, 19.09.2024
За състава и ресорите на новата Европейска комисия
05:55, 18.09.2024
Началато на учебната година и очакванията на учители, ученици и родители
05:55, 16.09.2024
Политическите битки и ходове – за разделителните линии преди вота
05:55, 11.09.2024
За решенията на ЦИК и ходовете на партиите преди и след изборите
05:55, 10.09.2024
Денят на Съединението и българският национален идеал
06:55, 06.09.2024
За рокадите в МВР, проблемите и ключовите решения
06:55, 04.09.2024
Безпрецедентен старт на регистрацията на партиите за вота
06:00, 03.09.2024
Ще издържи ли бизнесът при повишена минимална заплата от първи януари?
06:55, 30.08.2024
Има ли рискове за финансовата устойчивост на пенсионната система
07:15, 29.08.2024
Защо ПП-ДБ поискаха смяна на 16 областни директори на МВР?
06:55, 28.08.2024
На живо от Народното събрание - клетвата на кабинета „Главчев 2“
06:55, 27.08.2024
В очакване на новия служебен кабинет
06:55, 26.08.2024
След разцеплението в ДПС – ще има ли нов тип политика
06:55, 22.08.2024
Поглед отвън към политическите процеси в България
06:55, 21.08.2024
Обвиненията по аферата с кредита от Българската банка за развитие
06:55, 16.08.2024
Последни броеве
Има ли българска следа и кой е продал пейджърите на “Хизбула”? 20.09.2024
19:48, 19.09.2024
Бизнесът и инвестициите: какво се случва в българската икономика?
05:55, 19.09.2024
За състава и ресорите на новата Европейска комисия
05:55, 18.09.2024
Губи ли страната ни пари по Плана за възстановяване и устойчивост и защо закъсняваме с реформите
05:55, 17.09.2024
Началато на учебната година и очакванията на учители, ученици и родители
05:55, 16.09.2024
Военната помощ за Украйна и на какъв етап са проектите за модернизация на армията ни
05:30, 13.09.2024
Скандалите около регистрацията за изборите и предизвикателствата пред ЦИК преди вота
05:55, 12.09.2024
Политическите битки и ходове – за разделителните линии преди вота
05:55, 11.09.2024
За решенията на ЦИК и ходовете на партиите преди и след изборите
05:55, 10.09.2024
Акценти
“ДамаCAST” - новият подкаст от жени за жени, колаборация на БНТ и БНР
15:54, 19.09.2024