ЕК с мерки срещу дискриминацията в онлайн пазаруването
А сега към една тема, която вълнува много потребители - интернет търговията. Европейската комисия установи, че масово в Европейския съюз сайтовете дискриминират потребителите спрямо държавата им, т.е. поръчките ни зад граница често са по-скъпи или понякога дори невъзможни. Как може да се промени това - вижте в следващия репортаж и веднага след него - разговор по темата в студиото ни, с директора на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.
Какви затруднения най-често срещат потребителите в България, когато поръчват от чужбина - предлагаме Ви да видите в следващия материал. Срещнахме се с един потребител, който има опит в пазаруването в рамките на Европейския съюз, а и извън него - в Съединените щати.
Игнат Арсенов коментира, че репортажът посочва основните проблеми на потребителите. Той посочи, че голяма част от жалбите, постъпили в Европейския потребителски център са свързани с онлайн пазаруване, но не е висок процентът на тези, които касаят гео-блокирането и блокиране на потребителите. Този проблем не е за подценяване, обясни той, защото отказва потребителите да пазаруват и по този начин икономиката губи много, а конкуренцията става нелоялна. Арсенов подчерта, че дискриминацията на база националност и място на живеене е забранена.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News