Игнат Арсенов: Правата на пътниците по отношение на забавени, закъснели или отменени полети са еднакви, независимо с каква компания пътуват

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Решението за пътуване в чужбина започва с търсене на изгодна оферта за самолетен билет.  Нискобюджетните авиокомпании се превръщат в предпочитан вариант заради достъпните си цени. Преди да си купим билет за пътуване трябва да сме добре запознати с общите условия на съответната авиокомпания, защото там е описан всеки сценарий, по който може да се развие пътуването ни.

При онлайн покупка на билет задължително трябва да се съгласим с общите условия на превозвача. Всъщност билетът е договор между пътник и превозвач. Тъй като малко хора четат подробно клаузите в т.нар. договор, обобщихме за вас кои са най-рисковите случаи, в които може да се наложи да вложите допълнително средства по време на пътуването ви.

Ето и някои от случаите, в които ще ви се наложи да платите допълнително при пътуване с нискотарифна авиокомпания.

Багаж

Що се отнася до багажа, когато се отправите към борда на самолета трябва да знаете, че безплатно можете да качите ограничено количество багаж. Обикновено билетът включва малък кабинен багаж, който е достатъчно компактен, за да минете с него по пътеката в самолета и безпроблемно да го поставите в багажниците над седалките. Ако се появите пред чек ин с куфар за товарене в багажното отделение на самолета, е много вероятно да ви се наложи да платите на място, същото се отнася и за големите кабинни багажи, така че внимавайте за размера.

Място за сядане

При пътуване с нискобюджетна авиокомпания е възможно да нямате право на безплатен избор на място и ако искате да сте на седалка до прозореца и до вас да стои приятел, а не непознат, трябва да инвестирате допълнително.

Нискобюджетните авиокомпании не са особено гъвкави в безплатните възможности за промени в резервациите за полет. Има такси за промяна на името на пътника, а ако ви се наложи да преместите датата на пътуването си, това най-вероятно ще ви струва доста.

Друга екстра, от която пестят нискотарифните авиокомпании, за да предлaгат атрактивни цени на билетите, са безплатните храни и напитки. Ако желаете да хапнете и пийнете по време на пътуването трябва дa платите.

Отмененият или променен полет е най-голямото неудобство, което може да възникне при пътуване /и никой не е застрахован, независимо дали авиокомпанията е нискобюджетна или не. Разлика е възможно да настъпи, когато дойде моментът за компенсация, пренасочване или изчакване. В случай на голямо закъснение и отмяна на полета ви възможностите за развитие на сценария са много и предложенията ще дойдат веднага след като се установи невъзможността за излитане навреме. Нискотарифните компании се ангажират ПРИ ПЪРВА възможност да ви превозят между същите дестинации. При първа възможност може да означава и след няколко дни. Ако искате да се приберете бързо ще са необходими допълнителни разходи.

Срещнахме ви с български пътници, които са изпаднали в много объркана ситуация след като нискотарифния им полет е бил отменен заради паднала мъгла на летището. Заснехме съгражданите ни с оператора Мирослав Милков веднага след като успяха да кацнат на българска земя.

Сред пътниците е имало и възрастни хора. Всеки е изхарчил собствени средства за хотел, такси и самолетен билет към България. Пострадалите са категорични, че ще търсят правата си ако е необходимо и по съдебен път. Наша проверка на условията за закупуване на билет от нискотарифните компании в България показа, че там никъде не е изрично посочено, че компанията компенсира пътниците в случай на отменен полет. Темата за правата ни като пътници сега ще продължи Юлия с нейния гост от Европейския потребителски център.

Правата на пътниците по отношение на забавени, закъснели или отменени полети са еднакви, независимо с каква компания пътуват. Това заяви в студиото на "Денят започва" Игнат Арсенов, председател на Европейския потребителски център. При отменен полет първото задължение на авиокомпанията е да уведоми своите пътници. Що се отнася до оказването на грижа в тази ситуация пътниците трябва да бъдат уведомени и за техните права, които на първо място са на бъдат премаршрутирани веднага при първа възможна дата, като тази дата може да е след няколко часа или дни, в зависимост от това кога има следващ полет. В случай, че пътниците се премаршрутират сами, те имат право да претендират своите разноски пред авиокомпанията. Ако на пътниците бъде предложен полет след няколко дни, то авиокомпанията трябва да поеме настаняването им в хотел, храна, напитки, съответни на периода.

Вижте във видеото още подробности за правата на пътниците.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад