Как да изберем идеалния матрак?

Предаване: 100% будни, 12.11.2018

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Да спиш в открития космос далеч не е толкова лесно. Първо състоянието на безтегловност не улеснява здравия сън и второ: хората, които са в космическите станции виждат изгрева 16 пъти на ден. В Космоса астронавтите спят във вертикални спални чували, разположени в каютите на екипажа. Те притискат телата си свободно, така че телата им да не се лутат из пространството, докато спят. В началото е доста трудно да се спи във въздуха, но скоро тялото свиква с новите условия за сън и астронавтите се отпускат. За да могат да настроят тялото си за режима в открития космос, космонавтите трябва да лягат и да стават в точно определени часове. Международната космическа станция обикаля около Земята на всеки 90 минути, (което означава, че Слънцето изгрява 16 пъти на ден). Ето защо хората в Космоса постоянно страдат от нарушения на ритъма на съня. Учените от НАСА смятат, че най-ефективният начин за справяне с този проблем е да си легнете и да се събуждате по едно и също време. Преди да пътуват до Космоса, астронавтите получават собствен график за сън, в съответствие с техният ритъм. Процесът на заспиване зависи най-вече от нещата, които правите преди лягане. Вечерните тренировки или фитнесът активират всички процеси в тялото и повишават телесната температура, така че човек се нуждае от повече време, за да заспи и сънят става нестабилен. Ето защо астронавтите намаляват физическата активност няколко часа преди сън. Те също спират да консумират тежка храна, така че процесът на храносмилането не изчерпва тяхната енергия. Синята светлина, която излъчват компютрите и смартфоните, засяга съня. Ярката светлина, която е с 40% по-ярка от слънчевата светлина, намалява производството на мелатонин - хормона на съня. Астронавтите от НАСА спират да използват електронни устройства 2-3 часа преди сън. Ако не сте готови да спазвате това правило точно сега, използвайте очила със специални лещи или инсталирайте приложение, което филтрира синята светлина. Приложението ще контролира яркостта на дисплея в зависимост от времето. Всички членове на космическия екип имат отделни кабини без светлина, така че те не се събуждат преди изгрев. Колкото по-малко светлина има в помещението, толкова по-високо е нивото на мелатонин, а толкова повече човек иска да спи. Ако стаята, в която спите, не е достатъчно тихо и тъмно, използвайте слушалки и маска за сън. Също така опитайте се да проветрявате стаята си редовно. Ако не спите в Космоса, земното притегляне играе важна роля, така че на Земята едно от първите неща, за които трябва да се погрижим за здрав сън, е удобният матрак. Как да изберем такъв - ще разберем в студиото на „100% будни“.

В студиото на "100% будни" гост беше Марио Талви – вносител и експерт по матраци. С него разговаряхме за качествата на матраците, за удобствата, които ни осигуряват, за това как да изберем най-подходящия за нас матрак и за всички притеснения, които ни тревожат около поддръжката на нашата покупка. Вижте.