Как се формира авторитет в медиите, в свят, в който всеки би могъл да бъде журналист чрез социалните мрежи. Кой руши авторитета на медиите? Това коментираха в студиото на „Денят започва с култура“ Весислава Антонова, журналист, медийният експерт Иво Драганов, главният редактор на списание Conservative Quaterly Петър Николов.
„Дълбоко вярвам, че в медиите има доказани медийни брандове, които си служат с истината“, заяви Весислава Антонова. Медиите в България имат много проблеми и основният от тях е проблемът с качеството на информацията, изтъкна тя, като подчерта, че получаването на информация е конституционно право. Капиталът, който влиза в медията и който диктува какво да се пише в нея, е проблем, смята тя.
„Много бързо в България, още в средата на 90-те години, се оцени силата на медиите и то на медии, които разграждат репутация, медии, които подменят действителността“, каза Иво Драганов. „Имаме национална обществена телевизия и национално обществено радио, в които има голям филтър по отношение на това, което се показва“, допълни той.
Петър Николов каза, че битката за повече зрители и читатели снижава критериите, тъй като се гони масов вкус, а не елитен продукт. „Във всички конкурентни сфери, където битката е за максимален брой хора, има тенденция на снижаване на критериите и тя не е от днес“, подчерта той.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News