Как възпитават играчките?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

От известно време в пазарната мрежа в Европа големи фирми за играчки предлагат фигури в неравностойно положение - лего фигурки в инвалидни колички, кукли с наднормено тегло, с родилни белези по лицата и т.н.

Как и доколко тези играчки са съотносими с възпитателни методи и как биха били приети у нас коментираха в "Денят започва с култура" психолозите д-р Камелия Ханчева от Софийския университет и Десислава Божкова, представител на фондация "Анимус".

Десислава Божкова подчерта, че играта е първото нещо на човешка дейност, с което детето се среща в живота и съпътства развитието му и всъщност културата е производна на играта, цитира тя Доналд Уиникът. Страховете са у родителите, защото се опасяват, че играенето с тези играчки може по някакъв начин да травмира детето, което няма как да стане, поясни психоложката.

Една играчка, сама по себе си, в ръцете на едно дете нито може да направи нещо добро за развитието му, нито да го травмира, защото играчката е част от човешко отношение, а човешките отношения са тези на хората, които се грижат за децата, към самите деца, т.е. играчката се появява там, където трябва да замести нещо, което в момента липсва, каза д-р Камелия Ханчева. Една от основните функции на играчката е да оставя пространство за въображението, обясни тя.

През играта детето се учи.

Вижте целия разговор.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад