Красимир Вълчев: Липсва достатъчно взаимодействие между институциите
Предаване: Още от деня, 05.07.2017
Министърът обясни, че все още не може да се каже дали ще загубим милиони евро средства, но според него има значителна вероятност. Графикът, който имат в момента, е силно зависим от това дали ще има обжалване на процедурата за оценители и от процедурите, които ще направят самите бенифициенти за изграждане на мателиалната база за центровете.
Вълчев каза, че става въпрос за средствата по първа ос, които са за изграждане на нови научни инфраструктури. Потенциалният проблем е тези средства да бъдат намалени до една осма. Той уточни, че това все пак не е задължително, защото може и да бъдат компенсирани по друг начин, може и нереалистично-амбициозния график да бъде изпълнен.
Ситуацията в образователния сектор не е добра - лошо платени немотивирани учители, ниско образовани ученици, лошо написани учебници.
Красимир Вълчев: Факт е, че ние в България имаме немлака група от родители, които са с нисък образователен статус, с липса на отношение към образованието, родители, които не мотивират децата си да посещават училище. Имаме възпроизводство на неграмотност от едно поколение в друго. Имаме неграмотност, която е причина за множество общесвени проблеми.
Министърът обясни, че са били готови с мехнизъм още преди инцидента в Асеновград. Ангажиментът, че образовантието е приоритетна тема може да се види още в програмата за управление, каза той.
Красимир Вълчев: В системата на образование има 50 или 100 мерки, които и в момента действат. Това, което ние констатирахме, че е сериозен проблем, е липсата на достатъчно взаимодействие между институциите, на координирани усилия, на координирани политики.
По негови думи много често учителят прави посещения в домовете и полага усилия, но е безпомощен сам. Според министър политиката за подпомагане със социални помощи на деца също трябва да бъде в по-голяма степен обвързана с образователните нужди.
Основна мярка е саздаването на екипи за съвместна работа на институциите. В екипите ще се включение педагогически специалисти, учители и представители на дирекциите по социално подпомагане, на МВР. Те ще трябва да намерят всяко едно дете, да убедят него и родителите му да посещава училище. Ако не могат да го убедят, ще трябва да го принудят, каза Вълчев.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News