Културата на натиска в медиите става все по-широко разпространена. Това показва годишното проучване за свободата на словото през 2015 г. на Асоциацията на европейските журналисти. Нейният председател Кристина Христова, журналистите Весислава Антонова и Ирина Недева гостуваха в студиото на „Денят започва с култура“, за да обсъдят тази тема.
„Може би за първи път толкова ясно излиза това, че политическият натиск изглежда по-различно днес. Смисъл той минава през икономически и рекламодателни субекти и някак си журналистите започват видимо да ги отразяват и изразяват, включително описвайки как върви натиск от рекламодатели върху редакционно съдържание“, каза Недева.
„От 98-ма година в България има Закон за радиото и телевизията, освен това Съветът за електронни медии от няколко години поддържа регистър на собствеността и в доста голяма степен той е успял да стигне до физическо лице при собствеността на електронните медии. По-страшното е при печатните медии“, каза Антонова.
Недева посочи като основен проблем натиска над професионалното поле вътре в медиите и над професионалното съдържание.
„Важно е какво иска да покаже една медийна група, какви бизнес интереси има зад нея, какви рекламни интереси, какви индустрии стоят и какви политически интереси“, каза тя.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News