Мария Габриел: Гугъл премахна над 46 000 фалшиви рекламни профила

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Има месечен мониторинг с оценка докъде са напреднали тези платформи и правят ли нещо повече по отношение на прозрачността на политическата реклама, на фалшивите акаунти, на ботовете, спонсорираното съдържание.

"След публикуване на първия доклад - януарския - виждаме, че има начало на мерки, но то е крайно недостатъчно, далеч под очакванията ни", отбеляза Мария Габриел.

Тя очаква максимално бързо платформите да направят приложения за различаване на фалшивите новини и да са достъпни за всички граждани от страните в ЕС на съответния език.

Политическата реклама не е само поръчана от политически партии, политически цели се преследват чрез дезинформация и от друг тип актьори, поясни еврокомисарят.

И подчерта, че за първи път този месец Гугъл е премахнал над 46 000 фалшиви рекламни профила и е дал разбивка по страни.

Мария Габриел заяви, че 75% от младите между 15 и 24 години не разпознават фалшивите новини.

Еврокомисарят съобщи, че по време на дигиталната среща на върха в Белград, която ще се състои на 4 и 5 април, предстои 6 държави да подпишат ново регионално споразумение, което е свързано с по-евтиният роуминг на Балканите.

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад