Министър Ангелкова: Очакваме значителен ръст на туристите това лято

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

За това лято очакваме значителен ръст от всичките ни водещи пазари, показателен е фактът, че само за летищата във Варна и Бургас планираните полети са с 35% повече в сравнение с миналата година, каза министърът на туризма Николина Ангелкова в "Още от деня". Само от Русия има 30% ръст на ранните записвания по информация, предоставена от големите руски туроператори, там България е в топ 3 на предпочитаните дестинации за летен туризъм на руснаците. Има и 20% ръст на туристи от Германия, подчерта министър Ангелкова, като припомни, че от миналата година се работи с големите туроператори и България е присъствала на картата на всички форуми и изложения.

Българите за нас са едни от основните ни туристи и полагаме огромни усилия за насърчаване на вътрешния пазар, благодарение на всички усилия, включително и работа с общините, с които Министерство на туризма има обща билборд кампания за рекламиране на туристическите атракции, имаме по данни на Евростат най-висок ръст на вътрешния туризъм - с 5.6%, съобщи Николина Ангелкова. "Опознай вкусовете на България" е още една кампания, насочена към развитието на вътрешния пазар в сътрудничество с 20 посолства у нас.

На въпрос ще има ли увеличение на цените тази година, министър Ангелкова припомни, че сме свободна пазарна икономика и подчерта, че апелират към туристическия бранш за запазване на високо качество на продукта и предложеното в офертите да се спазва, за да имаме устойчивост и през следващата година. Около 60% от чуждите туристи, посетили страната ни, се връщат отново, регистрира се тази година завръщане на французите по българското Черноморие, за първи път има директни чартърни полети от 9 френски града във Варна и Бургас. Гостите предпочитат културно-историческия туризъм и Министерството е разработило миналата година 8 такива дестинации на територията на цялата страна. Надгражда се и онлайн регистърът на туристическите атракции, създава се и онлайн профил на фестивалите у нас.

Парите за реклама са били по-малко тази година, но пък са били използвани по-ефективно, подчерта министър Ангелкова.

Конкурса за логото на България направихме максимално публичен и достъпен до всички и най-вече да не се харчат държавни пари за лого, поясни министърът на туризма. Професионално жури е избрало 7 лога на финала от 183 предложения. В момента се ползва лого от 2004 г.

Министерството работи и по зимната част на туризма и въпреки топлото време тази зима, има ръст от 4.5%, каза министър Ангелкова.

Вижте цялото интервю.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад