Министър Лиляна Павлова за ремонтните дейности и инвестициите в пътни участъци

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Последният участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път ще бъде отворена за движение днес следобед. Новата отсечка е дълга 5.5 км и свързва моста над река Какач със Северната скоростна тангента. Изграждането ѝ струва 719 хил. лева и се финансира от оперативни програми.

Три фонда за развитие на София, Южна и Северна България ще бъдат създадени с над 271 млн. лева от ОП "Региони в растеж 2014-2020", които са предвидени като финансов инструмент за допълнителни инвестиции за градски проекти.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова гостува в студиото на "Денят започва" с подробности за реализацията на големите инфраструктурни проекти, както и за работата на фондовете за развитие на регионите и скандала с продажбата на Царските конюшни.

Дългосрочната ни визия е да направим обходи на всички големи градове и по-малките населени места, през които минава тежък транзитен тежкотоварен трафик, заяви Павлова и уточни, че с пускането на Западната дъга на Софийския околовръстен път се реализира новата концепция за бързо преминаване през урбанизираната част на града и на трафика. "По този начин ние връзваме магистрала "Хемус", Северната скоростна тангента, Западната дъга на Околовръстното, която е четрилентов път с безконфликтно преминаване, кръстовище на три нива, което имаме на "Люлин" и връзката с Калотина, и оттам директното включване в магистрала "Люлин" и "Струма". По този начин, в тази част на България, връзката с Благоевград и Кулата и този транзитен трафик го преминаваме по един доста по-бърз начин", обобщи регионалният министър.

Тя подчерта, че остават две много важни точки от Софийския околовръстен път - мостът на Казичане и връзката на края Южната дъга в квартал "Младост" с Горубляне, Герман и магистрала "Тракия". Като най-тежка обаче тя определи работата по участъка от Бояна до магистрала "Люлин". Като най-тежка обаче тя определи работата по участъка от Бояна до магистрала "Люлин". Решението е сложно, трябва да поработят още проектанти, архитекти, инженери, да помислят кое е най-доброто решение, защото това касае огромен финансов ресурс, предупреди Павлова. Сред другите сериозни ангажименти тя отбеляза и довършването на магистрала "Хемус".

На въпрос за решението да се обжалва сделката за продажба на Царските конюшни министърът подчерта три основни проблема, очертани от направената по случая проверка - по отношението на процедурата като такава, на ценообразуването и липсата на ясно легитимиран собственик на 16% от земята, който претендира да купи останалите 84% държавните.

На въпрос за решението да се обжалва сделката за продажба на Царските конюшни министърът подчерта три основни проблема, очертани от направената по случая проверка - по отношението на процедурата като такава, на ценообразуването и липсата на ясно легитимиран собственик на 16% от земята, който претендира да купи останалите 84% държавните. Важни са и бъдещите намерения на купувача, защото това като ансамбъл от сгради е паметник на културата и не може вместо тях изведнъж да се направи небостъргач.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад