МОСВ и превозвачи спорят за новите екотакси за старите автобуси и камиони

В предаването
Части от предаването
Всички броеве
"Изменението е свързано с повишаване на рециклирането суровините и пълното и екологосъобразно разкомплектоване и оползотворянате на всички компоненти от този вид автомобили. Тоест основната презумция е свързана с рециклирането и т.нар. системи на разширена отговорност на производителя", каза той.

По думите му това е продуктова такса, която покрива разходите за изграждане на такива системи, за събирането и разкомплектоването на тези превозните средства, и най-вече за обезвреждането на опасните компоненти.

"Самата такса е крайна мярка - когато задълженото лице не е изпълнило своя ангажимент индивидуално да изгради такава система, за да събере и рециклира съответния брой автомобили, или да членува в колективна такава система, идва вариантът със заплащането на тази такса и то от тези, които да задължени лица, които пускат на пазара тези автомобили - нови или втора ръка", обясни Пейчев.

Автобусните превозвачи заплащат продуктовата такса при закупуването, а не при рециклирането, реагира Магдалена Милтенова.

"Тук говорим не за събиране на средства при рециклиране, тук говорим за средства, които се събират при вкарване на превозното средство в експлоатация на територията на страната", заяви тя.

По повод изчисленията Милтенова отбеляза, че буди недоумение голямата разлика в стойността на разкомплектоването на стар автобус и разкомплектоването на нов автобус.

"В момента абсолютно неправомерно, на базата на тази наредба, от нас се събират средства", заяви Милтенова.

Вижте във видеото какво казаха още експертът от МОСВ и представителя на автобусните превозвачи.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад