Може ли България да привлича туристи от Китай

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В края на ноември представители на български фирми се срещнаха с партньори от Китай на двустранен форум. Форумът носеше името "Инвестирай в България. Разшири се в Европа". Събитието се проведе в Шанхай и беше организирано от нашата Агенция за инвестиции. На форумът присъстваха премиерът Бойко Борисов и 7 министри от кабинета.

Как българският и китайският бизнес могат да си взаимодействат и да си бъдат взаимно полезни? Къде са китайските туристи? Може ли България да е атрактивна дестинация? За коментар в студиото ни е Георги Джартов, кореспондент на БНТ в Азия.

България има добра основа, върху която могат да се градят и външно-политически цели, така и икономически и търговски цели, убеден е журналистът. В Тайланд, например, най-популярното кисело мляко се казва "България", но то се произвежда от японска фирма. Ако Кутоошу е все още има, което създава добри впечатления в Япония, в Китай сме известни с българското розово масло", каза Георги Джартов. Според него това са продукти и интересни теми на разговор, които се изградени от българската държава преди 30-40 години. Липса осъзнаване на авторитетът и капацитетът на България в 21 век, който е доста по-широк от киселото мляко и розовото масло.

Джартов смята, че имаме потенциал да изнасяме селскостопанска продукция. В 2014 година износът на царевица за Китай е скочил над 400%. Така че при едни подходящи лицензионни отношения между българското и китайското правителство достатъчно активни бизнесмени и износители на българска продукция могат да се постигнат много високи резултати. По думите на Джартов с помощта на добре подготвените експерти на външно министерство догодина можем да очакваме по-добри резултати в разширяването на отношенията ни с Китай. По отношение на активността на българските производители и търговци той даде за пример родните винопроизводители, които се обединяват и търсят заедно пазари в Далечния изток като търсят държавата само в краен случай.

Иначе в контекста на китайското търсене на България като свързващо звено между Европа и Азия, можем да очакваме подкрепа за тунела под Шипка или за реновации на високоскоростни жп линии в страната ни. Що се отнася до перспективите в туристическия сектор, Джартов каза, че китайските, както и корейските и японските туристи знаят какво търсят и са готови да платят много за това. Тук той отбеляза, че "България трябва да излезе от контекста на безкрайно красиви плажове и безкрайно красиви планини", защото ние се конкурираме със страни като Филипините, Тайланд, които имат десетки хиляди километри райски плажове, с Непал, с Бутан в подножието на Хималаите. Джартов е на мнение, че у нас имаме уникален продукт - селският туризъм, който може да бъде много интересен за далекоизточните туристи. В това има потенциал - с една добре подготвена база и хора, които говорят съответните езици, прогнозира гостът ни в студиото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад