На пътя: липса на контрол и безнаказаност поощряват нарушителите

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Летящи коли и опасни ситуации. Бързи за забавление – затвор за наказание. Новите мерки на МВР срещу нарушителите на пътя коментират депутатите Гроздан Караджов и Георги Свиленски.

Във въведението към разговора в студиото водещият съобщи за още една тежка катастрофа днес в прохода Хаимбоаз с шестима ранени. Тя става едва ден след безпрецедентната верижна катастрофа в тунела на Витиня, където загинаха трима души, а много са ранени. Има драстични предложения за промени в законодателството. Дали те ще бъдат ефективни, питаме гостите в студиото.

Гроздан Караджов е председател на Комисията по транспорт в НС. Според него негативната тенденция беше отчетена още през месец юни - вместо намаляват ПТП, те се увеличават. Стратегията, приета преди пет години беше за намаляване на жертвите, а сега, въпреки че сме на средата на периода, всяка година губим по 700 души в пътни катастрофи. Над 3600 са ранените пир такива обстоятелства. Камерите по пътищата, които бяха върнати преди 6 месеца, като мярка не оправдават надеждите ни, не спират жертвите, призна депутатът. По думите му в законите има твърде много вратички и те могат да бъдат запушени с пакета от промени, които сега се предлагат. Половината от нарушителите сега "не стигат до изтърпяване на наказание, та дори то да е една обикновена глоба", каза Караджов.

Ще накарат ли драстичните наказания шофьорите в България да спазват дисциплина на пътя?

Георги Свиленски,  член на Комисията по транспорт в НС, каза, че през последните години непрекъснато се правят дискусии и кръгли маси за безопасността на движението. Свиленски е убеден, че каквито и мерки да се въведат, без наличието на сериозен контрол и бързо наказание, те не могат да бъдат ефективни. Той даде пример с вчерашната катастрофа. "Това е най-дългият тунел, това е най-опасният тунел в България, това е тунел в който има и наклон, и завой едновременно... и, забележете, няма камери, няма обозначения... Нито една камера няма." Депутатът добави: "На този най-опасен тунел, ако е имало поставени камери, ако е имало ограничения на скоростта, поставени, обозначени както трябва, може би нямаше да бъдат нито толкова жертвите, нито толкова колите... Но това ние започваме да го мислим, когато стане поредната катастрофа". Според него промените ще бъдат направени, те са хубави като текстове, но "докато не се седне на една маса и се напише нов закон за движението по пътищата, не защото трябва да се измислят някакви нови текстове, а защото трябва този закон да бъде подреден по начин, по който хората, гражданите, контролните органи да знаят какво да четат, какво да изпълняват, какви наказания ще последват". Свиленски допълни, че само днес в Народното събрание има внесени два варианта на закона за движението по пътищата. По негово мнение непрекъснато валят предложения за промени, които не се съгласуват с другите политически сили.

 

 

 

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад