Отговорности и очаквания пред Пловдив - европейска столица на културата

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Всички планирани проекти се случват много интензивно, буквално всеки ден има по три събития, особено в този сезон, отбеляза Светлана Куюмджиева.

"Пловдив има много голям успех на европейска сцена като имидж, откриването изпрати много сериозен сигнал и много сериозна заявка с амбицията, с която се реализира, то беше изцяло изпълнено от местни артисти и това беше много интересно и необичайно, особено за международната публика", каза артистичният директор на Общинска фондация "Пловдив 2019".

Посетителите отбелязват, че градът е преобразен, има дух и Пловдив е все по-видим на международно ниво и това ще продължи и след 2019 година, убедена е Светлана Куюмджиева.

Д-р Мариана Чолакова отбеляза, че още от 2009 г. се работи по подготовката на 2019 г. и е изключително важно какво ще остане след тази година.

"Всички ние имаме интерес след 2019 година да има едни много по-компетентни културни институции, което мисля, че е постигнато", каза тя.

По думите ѝ в Пловдив се оформя изключително добър капацитет за реализиране на културна стратегия и културна политика за следващите 10-20 години.

Предстои откриването на фестивала "Opera open" в Античния театър, но съставът на Пловдивската опера все още няма свой дом. Георги Стоев подчерта, че с помощта на обществеността са определили няколко предложения за възможни локации на новата сграда, която да бъде използвана приоритетно от операта. Едното място е било дори одобрено от общинския съвет - мястото на бившия партиен дом. Предстои обявяването на конкурс за архитектурно решение, съобщи Георги Стоев.

Според икономиста "Пловдив - европейска столица на културата" има сериозен маркетингов ефект, най-важно е брандът "България" и брандът "Пловдив" се случват, има и много преки икономически ефекти, измерени в инвестиции.