Откъде да минава трасето на магистрала "Струма" при Кресна?

В предаването ще видите:

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

От години темата за трасето през дефилето предизвиква спорове между еколозите и Пътната агенция, а през последните месеци и местните изразиха своите предпочитания.

Мирослав Мазнев отбеляза, че този многогодишен проблем, според строителите, е тръгнал към разрешаване. Припомни, че първите проекти за преминаване на Кресненското дефиле са от 1973 г. Следват епопея с предложения, през 2008 г. се обсъждат 8 различни варианта, тогава се спира на вариант дълъг тунел. Към момента този вариант този вариант се оказа крайно неподходящ, което наложи да е разработват отново варианти. Пътната агенция излезе с добре аргументирано решение. В последното представяне на ОВОЗ са предвидени 5 варианта, всички те са много добре проучени, повечето от тях са с разработени идейни проекти и необходимите обследвания. Камарата на строителите съдейства на държавата със специалисти и експертиза, подчерта Мирослав Мазнев. Той коментира, че според строителите най-оптимален е вариант източен, който разделя магистралата на две платна с две еднопосочни ленти, използване на съществуващия път през дефилето в посока Кулата и в обратната посока изграждане на изцяло нов двулентов път източно от дефилето.

Владимир Тодоров обърна внимание и на още един фактор - бързина на изграждането и безопасност на участъка. "Винаги, когато са разделени двете платна, това е най-безопасният маршрут", каза председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи и подчерта, че те също подкрепят варианта с две платна с еднопосочни ленти.

Веселин Грозданов също изрази мнението, че за тях най-добрият вариант е посоченият от Мазнев и Тодоров.

Андрей Ковачев припомни, че за да се спазят сроковете при строителството и да не е загубят европейските пари, трябва да се действа професионално и да се спази законодателството на ЕС и да опазим природата съобразно това законодателство. "Избраният от правителството вариант, който всички така усилено защитават, защото това е изборът на правителството, а и на строителните фирми, е абсолютно погрешен и ще доведе до загубата на тези пари и ще получим много сериозни санкции", заяви екологът. Той се аргументира, че тази алтернатива напълно противоречи на европейските изисквания и ще унищожи природата на Кресненското дефиле. Убедено заяви, че единственият вариант за опазване на природата е изнасянето на магистралата извън дефилето.

Кметът на Кресна Николай Георгиев коментира, че сред жителите на общината преобладава мнението за избор на източния вариант. Мотивите на общинските съветници, подкрепили този вариант е, че трябва да има магистрала "Струма", най-евтин е и най-малко засягащ природата.



Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад