Оценката на пациента ще подобри ли медицинските услуги?
С анонимни интервюта по телефона от Здравната каса ще проучват дали пациентите са удовлетворени от лечението си в болницата, от посещението при личния лекар и при специалист извън болничната помощ. Предвижда го нова проектонаредба на Здравното министерство. Целта е да се оцени нивото на лечението от 1 до 10. Заместник ресорният министър Ваньо Шарков е в студиото на „Денят започва“, за да разясни повече по темата.
„Националната здравноосигурителна каса извършва проучване на удовлетвореността на пациентите от медицински дейности, които са заплащани в бюджета на Националната здравноосигурителна каса, а министърът на здравеопазването е длъжен да издаде наредба за реда, критериите и условията, при които това нещо се извършва“, каза Шарков.
„За първи път се опитваме да направим нещо, което от години се прави в другите европейски държави. Практиката е различна – в някои от тези държави това проучване на удовлетвореността на пациентите се извършва при леглото на пациента и когато касата сключва договор със съответната болница в този договор се включва клауза, че те ще осигурят достъп на социолозите да извършат това проучване“, разказа министърът.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News