Новото ръководство на БДЖ призна пропуските.
Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Както знаете никой не е доволен от това, че пътува с БДЖ.
За миналата година 717 влака не са стигнали там, за където са тръгнали. А закъсненията сумарно за цялата година са 430 000 минути. Което прави почти 300 дена или 43 седмици чакане. Една от причините според новото ръководство е недостигът на влакове. Такива обаче в следващите 5 години не могат да бъдат купени.
Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Трябва да е ясно, че компанията работи в ситуация на ограничен ресурс.
БДЖ дължи на Национлана компания железопътна инфраструктура 80 млн. лв. А счетоводната печалбата за 2018-та година е 10 млн. Затова се мисли за наемане на нужните 20 локомотива и 50 вагона, което би струвало 2 милиона за година.
Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Опитваме се да изкараме БДЖ от 19-ти век.
Григори Григоров, председател на Съвета на директорите, БДЖ: Поставяне на началото на дигитална трансформация, въпреки че това може да звучи малко като оксиморон за БДЖ.
По-добро отношение към пътниците, възможност да следят информацията за движението в реално време и довършване на започнатото:
Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Завършване на прословутата система за закупуване на билети.
Всички 8500 служители в БДЖ могат да бъдат спокойни. Съкръщение на работещи няма да има. Една от целите на новото ръководство е да подобри условията им на труд.
Никола Василев, изпълнителен директор, БДЖ: Искаме хората, които работят за БДЖ да се чувстват добре - първо. И второ - да се чувстват горди, че работят за БДЖ.
За ремонт на локомотивите - конкурсът за обществена поръчка е прекратен.Защото имало само един участник, което не гарантирало конкурентна среда. А планираните 59 средни ремонта на наличните влакове, железниците ще се опитат да извършат сами.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News