Най-добрите български асове излизат оттук - военно-въздушната база в Долна Митрополия.
Подп. Пламен Ковачев, заместник-командир по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Тук идват хора, които имат крила. Не идват такива, които ходят по земята. А пък нашата работа е да и помогнем тези крила да ги разгърнат наистина във въздуха.
Десетки курсанти за първи път пилотират самолети за милиони сами. Пилатус ПиСи9М е един от основните учебни самолети на въоръжение в българските ВВС от 2004 година. В летателния ден военните летци имат за задача да направят две самостоятелни излитания и кацания и полет на различна височина.
Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Със 150 излитаме, със 180 кацаме.
Във въздуха авиаторите могат да достигнат до 600 км в час.
Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Най-критичният момент е кацането, защото самолетът му трябва скорост и височина, при кацането тези два параметъра са най-малки, самолетът е най-уязвим и най-големите грешки стават точно тогава.
Стотици младежи между 18-19 години кандидатстват за пилоти годишно. Само десетима преминават тестовете.
Лъчезар Михайлов, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Излиташ на определена скорост, отлепя самолетът, след това се обира механизация, колесник, клапи и започва завой по кръга, изкачваме се до 1000 фута. В сърцето ти е да летиш и когато тая мечта се реализира, се чувствам изключително добре.
Стара традиция в българската военна авиация е всеки курсант, който успешно завърши първия си самостоятелен полет, да получи шут от всички други летци.
Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Идеята е този шут и претоварването, което усетих с шута, това да е най-малкото претоварване, което ще усетиш при кацане.
Специална изпитна комисия от старши летци следи всяко действие на курсантите във въздуха.
Подп. Пламен Ковачев, заместник-командир по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Това означава да оценим дали неблагоприятните ускорения могат да бъдат понесени от вестибуларния апарат и организма на този млад човек, дали радиалните и аксиални претоварвания, които той изпитва в полет, са поносими за неговия организъм.
Във въздуха курсантите имат секунди за реакция на всякакви непредвидени ситуации.
Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Аз почти не виждам какво става извън кабината. През цялото време съм съсредоточен - уреди, параметри, въобще самият самолет.
Самолетите, с които курсантите летят, са най-добрите.
Подп. Пламен Ковачев, зам.-ком. по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Скоростният му диапазон е до 320 морски възела, което означава около 600 км в час, а по височина - таванът е 25 000 фута, или 8000 метра, което е ограничение поради нехерметичността на кабината. Конструкцията и двигателят позволяват полети и на по-големи височини.
170 пилоти, които в момента учат в Долна Митрополия, ще се влеят в редиците на ВВС в следващите няколко години.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News