Първи самостоятелни полети на курсанти в Долна Митрополия

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Най-добрите български асове излизат оттук - военно-въздушната база в Долна Митрополия.

Подп. Пламен Ковачев, заместник-командир по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Тук идват хора, които имат крила. Не идват такива, които ходят по земята. А пък нашата работа е да и помогнем тези крила да ги разгърнат наистина във въздуха.

Десетки курсанти за първи път пилотират самолети за милиони сами. Пилатус ПиСи9М е един от основните учебни самолети на въоръжение в българските ВВС от 2004 година. В летателния ден военните летци имат за задача да направят две самостоятелни излитания и кацания и полет на различна височина.

Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Със 150 излитаме, със 180 кацаме.

Във въздуха авиаторите могат да достигнат до 600 км в час.

Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Най-критичният момент е кацането, защото самолетът му трябва скорост и височина, при кацането тези два параметъра са най-малки, самолетът е най-уязвим и най-големите грешки стават точно тогава.

Стотици младежи между 18-19 години кандидатстват за пилоти годишно. Само десетима преминават тестовете.

Лъчезар Михайлов, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Излиташ на определена скорост, отлепя самолетът, след това се обира механизация, колесник, клапи и започва завой по кръга, изкачваме се до 1000 фута. В сърцето ти е да летиш и когато тая мечта се реализира, се чувствам изключително добре.

Стара традиция в българската военна авиация е всеки курсант, който успешно завърши първия си самостоятелен полет, да получи шут от всички други летци.

Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Идеята е този шут и претоварването, което усетих с шута, това да е най-малкото претоварване, което ще усетиш при кацане.

Специална изпитна комисия от старши летци следи всяко действие на курсантите във въздуха.

Подп. Пламен Ковачев, заместник-командир по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Това означава да оценим дали неблагоприятните ускорения могат да бъдат понесени от вестибуларния апарат и организма на този млад човек, дали радиалните и аксиални претоварвания, които той изпитва в полет, са поносими за неговия организъм.

Във въздуха курсантите имат секунди за реакция на всякакви непредвидени ситуации.

Петко Илиев, курсант във факултет "Авиационен", НВУ: Аз почти не виждам какво става извън кабината. През цялото време съм съсредоточен - уреди, параметри, въобще самият самолет.

Самолетите, с които курсантите летят, са най-добрите.

Подп. Пламен Ковачев, зам.-ком. по летателната дейност, ВВС база "Долна Митрополия": Скоростният му диапазон е до 320 морски възела, което означава около 600 км в час, а по височина - таванът е 25 000 фута, или 8000 метра, което е ограничение поради нехерметичността на кабината. Конструкцията и двигателят позволяват полети и на по-големи височини.

170 пилоти, които в момента учат в Долна Митрополия, ще се влеят в редиците на ВВС в следващите няколко години.


Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад