Реториката на предизборната кампания – дискусия в „Денят започва с култура”

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В студиото на „Денят започва с култура” се състоя дискусия за езика на предизборната кампания. Събеседници бяха доц. д-р Андреана Ефтимова, Веселин Методиев, Георги Коритаров.

В тази кампания има два открояващи се модела на политическо говорене, които смятам, че бяха спазени – единият е нареченият от мен брюкселски новоговор. Той достига до много сериозна замъгленост на посланията. Много от политиците спазиха този модел на говорене. Другият модел – популисткият, се поддържаше. Този модел в период на девалвация на доверието към институции, към политици, е много сполучлив. Това обясни доц. Ефтимова.

Тази масовост на политиката доведе в евроатлантически план до много мощни популистки фигури. Тъй като изборите не са разумен избор, а са емоционален, влизането и излизането от роля е електорален въпрос, обясни Методиев.

Политическият език, независимо на какво ниво е и как го определяме, не изчерпва и не подменя сам по себе си политиката. Политическият език е функция на разбирането за политика, на визията за политика, обясни Коритаров.

Сегашната кампания за европейски избори в България показа преди всичко дефицит на политическо разбиране и осмисляне за какво ще ни служи на нас българите Европейският парламент. Това беше кампания, която като че ли открои Европейския парламент и европейското пространство като още по-голяма абстракция за българите.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад