Ще поскъпнат ли транспортните услуги заради тол таксите

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      В предаването
      Части от предаването
      Всички броеве

      Към момента основополагащият компонент за транспортната услуга е разходът на гориво. При цена на дизела от порядъка на 2,20 лв. около 60-65 ст. на километър е разходът за гориво за транспортната услуга, каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на превозвачите.

      Целта на тол системата е този, който ползва, да плаща. Към момента имаме винетна система, която е еднаква за коли и камиони, малко по-скъпа за тежкотоварните. Приходите от винетки през 2018 г. са 380 млн. лв. От тях 268 млн. лв. са приходите от леки коли, а останалите 112 млн. лв. са приходите от тежкотоварните автомобили. Целта на тол системата е да се обърне пирамидата, подчерта Петър Ганев от Института за пазарна икономика.

      „Ние не сме против въвеждането на тол системата. България е страна, която е с предимно транзитен трафик. 41% от трафика в България е транзитен. Въвеждайки тол системата, се въвежда и останалата част от пътната мрежа. Тол системата обхваща 82% автомагистрали и пътища от първи, втори и трети клас. Останалите 6000 км са четвърти клас пътища и там тирове не се движат“, коментира Арабаджиев.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube
      Вече може да ни гледате и в TikTok
      Намерете ни в Google News

      Пишете ни
      x

      Сигнализирайте нередност

      и/или

      Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

      ** Тези полета не са задължителни.

      captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
      Трябва задължително да въведете кода от картинката
      < Назад