Ще има ли масови съкращения в БДЖ?
„Процедурата по приватизация на „БДЖ – Товарни превози“ ще бъде спряна поради липса на интерес“, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски. За да се вдигне на крак закъсалото дружество, ще се приложи план „Б“ – оздравителен план.
На този етап все още не е ясно дали ще има съкращения на служителите, но щатът на дружеството със сигурност ще бъде намален. Първоначалните изследвания сочеха, че ще се съкратят между 600 и 800 работници, което е около 20 или малко над 20 % от хората там. Синдикатите настояха за спешни мерки за оздравяване на товарния превоз. Гости в студиото на „Денят започва“ бяха председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.
„До момента приватизацията струва 10 млн. минимум. Когато нещо отива за приватизация, то трябва да има ясна структура и ясни активи. Това го няма в „БДЖ – Товарни превози“ и приватизацията беше по-скоро едно отлагане във времето на взимане на конкретни мерки за развитието, а не за оздравяването“, каза Ананиев.
По негови данни пазарният дял на "БДЖ - Товарни превози" е 40 % и има още 6-7 превозвачи, които оперират на територията на страната, като ръстът в последните 2 години е 10 %.
„Всички тези частни превозвачи са построени на гърба на БДЖ. През тези години БДЖ просто ви беше необходимо, за да ги има тези частни превозвачи. Сега БДЖ става излишно, натрупахте доста капитал, сега ви трябва фалиране на БДЖ, освобождаване на пазара“, каза Бунев.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News