Синя зона - в Сливен няма, в Ямбол има

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В Сливен предстои въвеждане на синя зона за паркиране в центъра на града. Волята на управляващите е това да се случи до края на годината.

По тази тема в града под Сините камъни се говори от много години, но множеството разкопавания по водния цикъл спираха регулацията в паркирането. Безобразното паркиране по тротоарите и зелените площи обаче налага да се вземат спешни мерки. От община Сливен заявиха, че ще вземат пример от други общини, въвели синята зона.

За "Денят започва" Веселин Цветанов и Диана Иванова съпоставиха желанията на община Сливен с опита на най-близката община Ямбол по темата за синята зона.

Отдавна в центъра на Сливен за нормална се приема гледката на паркирали автомобили по тротоарите, пешеходци по пътя и препълнени паркинги. От Пътна полиция в града проведоха множество акции за справяне с неправилно паркиралите автомобили. От началото на годината до сега са глобени 1033 водача. Но резултатът е нищожен. От полицията през годините няколко пъти дадоха предписания за вземане на спешни мерки от община Сливен за справяне със ситуацията, но такива не са взети. Шофьорите осъзнават, че нарушават законите, но нямат алтернатива.

С въвеждане на синя зона и оскъдните места за паркиране шофьорите ще трябва да плащат за паркиране в центъра. Мненията им са противоположни.

Въпреки че темата за синя зона набира все по-голяма скорост в Сливен, от общината все още са в много начален етап. Голяма част от паркоместата в центъра попадат в обекти, ремонтирани по Европейски програми и не е ясно, според проектите, дали е възможно общината да печели от тях.

"Анализ не е направен. В момента се сформира група, която ще направи подробен икономически анализ, в който ще бъде засегнато освен синята зона, възможност и за зелена зона", каза Стефан Кондузов – заместник-кмет на Сливен. "Мисля, че до 2-3 месеца вече ще има яснота. Да, твърдо е решено, че това ще стане. Сами виждате и сте свидетели на безобразното паркиране в централната градска част", добави той.

От общината обещаха, че преди въвеждане на Синята зона ще се допитат и до гражданите както за местата, така и за цените.

"Мнението на шофьорите, както и на гражданите, винаги ще бъдат съвсем разнопосочно. Някои ще адмирират синята зона, други

ще бъдат против.  Община Сливен с въвеждането на синята зона няма да открива топлата вода. Ще се вземат опитите на други общини, ще се проучат нещата. Аз затова ви казвам, че няма да е лесно. За всичко ще бъде помислено", увери Кондузов.

И докато всичко в Сливен е в бъдеще време, нека да погледнем съседната община - Ямбол, където синята зона е въведена преди няколко години.

"Имаше безразборно паркиране, имаше претрупване на автомобили и недостиг на паркоместа. Имаше затруднения за придвижване на пешеходците", разказва Антон Кабрански – секретар на община Ямбол.

И така в Ямбол се появи синята зона през средата на 2013 година. Жителите на града я приеха с противоречиви очаквания.

"Тогава средствата, които бяха отделени от бюджета, бяха в рамките на 60-70 хиляди лева, като те бяха основно за обезпечаване основно на работни заплати и материалната база на персонала", обясни секретарят на общината.

Година по-късно община Ямбол разшири синята зона и оптимизира дейността си.

"Миналата година бяха купени 9 паркоавтомата. Около 80-90 хиляди лева е цената на тази инвестиция. И беше по-лесно въвеждането на новите средства. Освен това въвеждането на тези паркоавтомати има и СМС-паркиране, което значително подобри възможността за

самотаксуване", каза още Кабрански.

Срещу лев на час жителите на Ямбол паркират в центъра. Ако не спазят правилата и не са намерили места в периферните улички, паякът ги дебне.

"Много е ефикасен и допринесе за културата на паркиране и изобщо за спазване на правилата на движение", подчерта Кабрански.

И все пак остават много въпросителни за живеещите и паркиращите в синята зона, както и в периферията й. Градовете Сливен и Ямбол са сравнително малки,доходите също. Инвестицията на община Ямбол в синята зона за година вече е 500 хиляди лева и очакват 10% печалба.

"Недостатъци не мисля, че има такива в синя зона. За нас има само предимства. Много хора започват да използват алтернативен превоз - или обществения превоз, или велосипеди, или пеша да се

придвижват", акцентира общинският секретар.

Връщаме се в Сливен. Поредното управление на общината е с поредно категорично обещание. "Да, твърдо е решено, че това ще стане", заяви заместник-кметът Кондузов.

Всичко е въпрос на време и набран опит от други общини. А дотогава в Сливен автомобилите ще са паркирани в зелените площи и по тротоарите, а пешеходците – на пътното платно.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад