Александър Шпатов:
"Вие сте останали с едно доста погрешно впечатление, че в училище се учи литература. Това не е вярно. Учи се БЕЛ. И единствената причина да се учи това нещо е да може след 7. клас учениците да изкарат изпита си, мисля, че се казва НВО по БЕЛ, и след 12. клас да изкарат ДЗИ по БЕЛ. Това е единствената причина да се учи този предмет. И, всъщност, от един предмет, чиято идея е да те научи да четеш, да пишеш, всичко се превръща в един предмет, от който целта е да изкараш оценката и да завършиш."
Може ли това да се промени? Според Юлия Спиридонова проблемът е в това, че децата, които така и не започват да четат, не обичат да четат, това са децата, които закъсват с класическите автори.
"Не може да искаме от едно дете, което едва срича, да прочете "Под игото". Освен това все по-малко учители искат от учениците си да четат целите произведения. Достатъчно е да прочетеш откъсите в учебниците, и можеш да изкараш "отличен"."
Тя предложи в училище да има часове по четене, в които децата да разказват за книгите, които четат. Добре е това да започне още от детската градина и децата да се приучат представят книгите, които са избрали и да се аргументират защо са се спрели точно на тях.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News