Съвременната българска литература в училище

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Александър Шпатов:

"Вие сте останали с едно доста погрешно впечатление, че в училище се учи литература. Това не е вярно. Учи се БЕЛ. И единствената причина да се учи това нещо е да може след 7. клас учениците да изкарат изпита си, мисля, че се казва НВО по БЕЛ, и след 12. клас да изкарат ДЗИ по БЕЛ. Това е единствената причина да се учи този предмет. И, всъщност, от един предмет, чиято идея е да те научи да четеш, да пишеш, всичко се превръща в един предмет, от който целта е да изкараш оценката и да завършиш."

Може ли това да се промени? Според Юлия Спиридонова проблемът е в това, че децата, които така и не започват да четат, не обичат да четат, това са децата, които закъсват с класическите автори.


"Не може да искаме от едно дете, което едва срича, да прочете "Под игото". Освен това все по-малко учители искат от учениците си да четат целите произведения. Достатъчно е да прочетеш откъсите в учебниците, и можеш да изкараш "отличен"."



Тя предложи в училище да има часове по четене, в които децата да разказват за книгите, които четат. Добре е това да започне още от детската градина и децата да се приучат представят книгите, които са избрали и да се аргументират защо са се спрели точно на тях.




Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад