Телефон 112 и хората със слухови и говорни проблеми

Телефон 112 и хората със слухови и говорни проблеми
В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В предаването вижте:

Защо на телефон 112 не могат да се поддават SMS-съобщения от хора със слухови и говорни проблеми в случай на нужда, както е в останалите европейски страни? Ще бъдат ли осигурени в бюджета на МВР за следващата година необходимите средства за оборудване на Националната система с технически устройства за приемане на съобщения. Изпълнителят на закона за осъществяване на достъп на хората с увреден слух до телефон 112 е МВР. Зоконъпроектът е внесен в Парламента перди 6 години. За да бъде решен този проблем от Съюза на глухите имат намарение да се обърнат за съдействие към Министерството на труда и социалната политика, Министерството на здравеопазването, Министерството на вътрешните работи и омбудсмана Мая Манолова, както и към Организацията за защита правата на пациентите. От всички институции ще потърсим позиции по проблема.

В предваването ще покажем с репортаж как работи новата система по програмата „Телекер” в Дупница, благодарение на която със специални устройства, монтирани в  домовете на 45 семейства на хора с увреждания, се следи температурата на въздуха, а в случай на нужда има и  паник бутон. Използва ли се паник бутонът и в какви случаи от хората с увреждания? Пренасочват ли се с новата система обажданията от домовете на хора в невравностойно положение и най-вече сигналите от хора със слухови проблеми към Спешния център и Пожарната?

Гости по темата:

Хюсеин Исмаилм- началник отдел „ Права на децата, хората с увреждания и дискриминация” към омбудсман на България

Марин Вълков - фелдшер от Спешен център Благоевград

На телефон Цветомир цеков – началник на „ Районен център 112 „ – София

Ашод Дерандонян – председател на фондация „ Заслушай се”

Водещ-Добрина Грачанлиева