Цената на журналистиката

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

По думите на Мария Стоянова, медиен експерт, СЕМ, цената на качествената журналистика е толкова висока, колкото могат да си позволят онези, които я предават на публиката, т.е. издатели, собственици на медии. Що се отнася до казуса с "Денят започва с култура", медийният експерт посочи, че всички скандали като че ли се развиват по една и съща формула - "избухва скандалът, има разслоение на мнения, противоборство и се стига до една трета фаза, в която става въпрос за сближаване. Имам усещането, че в момента се наричаме в тази фаза. След като се чуха различни аргументи, различни гледни точки, мисля, че вече сте навлезли вие, вътре в Българската национална телевизия във фазата на сближаване и това е в полза на зрителя." Тя подчерта, че това е в полза на зрителя, тъй като той за пореден път беше въвлечен от българска медия като арбитър в някакъв вътрешен проблем, както беше определен и от Константин Каменаров.

Според журналиста Георги Милков при появата на подобен проблем се реагира с бягство, още повече, ако трябва да участваш в конфликти, които не са твои. Говорейки за цената на качествената журналистика - в ерата на ‘copy-paste’ журналистиката и най-гениалният продукт, който си създал, се намира на един клик разстояние. След това той се появява във всякакви знайни и незнайни сайтове, без никакво позоваване. Предвид този факт може да се каже, че цената не е много висока, обобщи Милков. В такива случаи можеш да се осланяш само на това медията, за която работиш да гони твоите интереси и да ги защитава.

Мария Стоянова изрази мнение, че между авторските права и журналистиката има много общо. От една страна стои въпросът дали собствениците на медии са готови да инвестират в медии, а от друга страна - дали публиката е готова да плаща за качество. Тя допълни, че в забързания век, в който живеем, като че ли сме научили публиката, че може да не плаща за качество.

Във видеото можете да видите и мнението на Николаос Цитиридис. Той е носител на наградата „Валя Крушкина“ от 2014 година в категорията „Млад журналист“. С него разговаряхме за авторското право в журналистиката и за ‘copy-paste’-а в интернет пространството.



По темата потърсихме и мнението на Димитър Павлов, който е телевизионен и радиоводещ. На какво го е научила професията как да защитава авторското си право и кое е важното при изготвянето на такъв договор - вижте.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад