Възможни причини за катастрофата

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Инж. Ангел Борисов, експерт по безопасността на полетите в Гражданска въздухоплавателна администрация, коментира в студиото на "Денят започва" катастрофата на Еърбъс 320 на "Джърман уингс", който се разби във френските Алпи и загинаха всички 150 души на борда. Той подчерта, че черната серия в гражданската авиация продължава и обезпокоително е, че за четвърти път след Малайзия и Индонезия екипажът нищо не съобщава, самолетът изчезва или се разбива, което вече се превръща в загадка.

"При излитането, при набора на височина всичко е нормално и когато започва най-спокойният етап от полета, когато е включен автопилотът, самолетът започва да снижава и то снижава не аварийно, а с нормална скорост, това е нормалн о контролирано снижение, тоест няма терористи, няма бомба и същевременно няма екипаж в кабината", каза инж. Борисов.

Той подчерта, че е известна педантичността на германските екипажи и подготовката им, условията за работа и заплащане в Луфтханза са сред най-добрите в Европа. Стачката тези дни беше само за годините за пенсия. Странно е, че самолетът снижава нормално в района на Алпите, екипажът не реагира и не само не реагира, но и не подава сигнал, поясни експертът. Версията за обледеняване е нещо като избягване от реалната ситуация, защото това не става за секунда, каза Ангел Борисов. Той беше категоричен, че снижаването на самолета не е аварийно при разхерметизация. "Нещо, което не може да замръзне е курсовата система, самолетът освен това се отклонява от курса", поясни експертът.

Версията за отвличане коментира също, като поясни, че при тези случаи винаги се предявяват някакви претенции и самолетът завива наляво или надясно, той трябва да отиде някъде, няма да отиде в Дюселдорф. Отклонениет от курса е малко, неясно на този етап и на това отговор ще дадат единствено черните кутии, там сая отговорите на всички тези въпроси, подчерта експетът. И коментита последните тенденции да ен се съобщава какво пише в черните кутии след катастрофите.

Инж. Ангел Борисов каза, че е смущаващо обслужването на самолета предишния ден в София, за което не е сигурен, но ако това е причина, може да е черно петно за нашата техническа база на Луфтханза в столицата. Експертът беше категоричен, че няма никаква разлика при техническото обслужване на машините от нискотарифните и нормалните авиокомпании.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад