"Великият укротител" на Папайоану - кулминацията на "One dance week"
Предаване: Култура.БГ, 03.10.2018
Не съм срещнала негативни мнения. Ако обаче има дебат, това е хубаво, защото той поставя въпроса доколко публиката у нас е подготвена за подобен вид спектакли... Папайоану е хореограф, защото организира пространството и времето чрез движението на телата в тях... Той унищожава традиционното схващане за структура... и прави една абсолютно отворена структура с епизоди, разположени вътре на кинематографичния принцип на монтажа, отбеляза Мила Искренова.
Основната цел на изкуството, независимо дали сме на сцената или в залата, е да предизвика някакви емоции, някакво мнение, да ти харесва или да не ти харесва... В случая има една основна грешка, която е залегнала още в началото на представянето на този артист в България. Когато един човек бива толкова настойчиво наричан "най-добрия хореограф на нашето време", ти очакваш да видиш "най-добрия хореограф на нашето време". Ти не си имал времето да се подготвиш в дълбочина, не си запознат с тенденциите в съвременните изкуства... и твоите очаквания остават излъгани, изрази мнението си Искра Ангелова.
Доц. Боян Манчев направи уговорката, че не е гледал спектакъла.
Въпросът е как се произвежда стойност в съвременното изкуство. Вкусът е индивидуален, той се формира по много сложен начин - и колективният, и личният. В същото време в съвременния свят има много сложни механизми за производство на стойност, които създават определени очаквания. Не знаех, че Папайоану е бил наричан "най-големият съвременен хореограф"... Като чуя "Номер 1" ми става лошо,... трудно се измерват тези стойности. Дълги години съм преподавал във водещите програми за съвременен танц и за Папайоану мога да кажа, че той не е между големите имена. Това не е проблем за стойността, а за начина, по който е въведен в нашето пространство, коментира доц. Манчев.
Вижте във видеото целия разговор.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News
Не съм срещнала
негативни мнения. Ако обаче има дебат,
това е хубаво, защото той поставя въпроса
доколко публиката у нас е подготвена
за подобен вид спектакли... Папайоану е
хореограф, защото организира пространството
и времето чрез движението на телата в
тях... Той унищожава традиционното
схващане за структура... и прави една
абсолютно отворена структура с епизоди,
разположени вътре на кинематографичния
принцип на монтажа, отбеляза Мила
Искренова.
Основната
цел на изкуството, независимо дали сме
на сцената или в залата, е да предизвика
някакви емоции, някакво мнение, да ти
харесва или да не ти харесва... В случая
има една основна грешка, която е залегнала
още в началото на представянето на този
артист в България. Когато един човек
бива толкова настойчиво наричан
"най-добрия хореограф на нашето
време", ти очакваш да видиш "най-добрия
хореограф на нашето време". Ти не си
имал времето да се подготвиш в дълбочина,
не си запознат с тенденциите в съвременните
изкуства... и твоите очаквания остават
излъгани, изрази мнението си Искра
Ангелова.
Въпросът е
как се произвежда стойност в съвременното
изкуство. Вкусът е индивидуален, той се
формира по много сложен начин - и
колективният, и личният. В същото време
в съвременния свят има много сложни
механизми за производство на стойност,
които създават определени очаквания.
Не знаех, че Папайоану е бил наричан
"най-големият съвременен хореограф"...
Като чуя "Номер 1" ми става
лошо,... трудно се измерват тези стойности.
Дълги години
съм преподавал във водещите програми
за съвременен танц и за Папайоану мога да кажа, че той не е между
големите имена. Това не е проблем за
стойността, а за начина, по който е
въведен в нашето пространство, коментира
доц. Манчев.
