За охраната на въздушното пространство в страната

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Заради кацането на два самолета на летище Пловдив поради лоши метеорологични условия на летище София държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение“ казаха, че изборът за кацане на резервното летище е изцяло решение на екипажа на самолета. От своя страна изпълнителят директор на летище Пловдив Владимир Щърбанов заяви, че от месец юни летището работи от 6 до 22 часа. Още от 2005 година има категорична забрана да се приема самолет, ако няма персонал на летището, уточнява още той и добавя, че пистата е била осветена, но на съществуващото  летище, защото то не работи. Това подлежи на наказание по закон и трябва да се разследва как РВД е допуснало такова нещо, посочва изрично Щърбанов.

Гост в студиото на „Денят започва“ е авиационният експерт Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасността на полетите в Гражданска въздухоплавателна администрация.

„За моята 35-годишна практика такъв случай ние не сме имали, което говори за определен хаос в нашето небе, започвайки се от военната и гражданската авиация“, сподели  Борисов.

„Задължително ситуацията трябва да я разделим на две. Подходът към София – тогава ръководител „Полети“ разпорежда на екипажа на какъв ешалон, с каква скорост, т. е. ръководител „Полети“ ги води до момента, в който се разбере, че летището не става за кацане. Екипажът е възможно да направи един опит, възможно е и да не направи, ако условията са такива, че няма скоро да се оправи и заминава задължително за резервното летище – това е законът“, каза авиационният експерт.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад