За охраната на въздушното пространство в страната
Заради кацането на два самолета на летище Пловдив поради лоши метеорологични условия на летище София държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение“ казаха, че изборът за кацане на резервното летище е изцяло решение на екипажа на самолета. От своя страна изпълнителят директор на летище Пловдив Владимир Щърбанов заяви, че от месец юни летището работи от 6 до 22 часа. Още от 2005 година има категорична забрана да се приема самолет, ако няма персонал на летището, уточнява още той и добавя, че пистата е била осветена, но на съществуващото летище, защото то не работи. Това подлежи на наказание по закон и трябва да се разследва как РВД е допуснало такова нещо, посочва изрично Щърбанов.
Гост в студиото на „Денят започва“ е авиационният експерт Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасността на полетите в Гражданска въздухоплавателна администрация.
„За моята 35-годишна практика такъв случай ние не сме имали, което говори за определен хаос в нашето небе, започвайки се от военната и гражданската авиация“, сподели Борисов.
„Задължително ситуацията трябва да я разделим на две. Подходът към София – тогава ръководител „Полети“ разпорежда на екипажа на какъв ешалон, с каква скорост, т. е. ръководител „Полети“ ги води до момента, в който се разбере, че летището не става за кацане. Екипажът е възможно да направи един опит, възможно е и да не направи, ако условията са такива, че няма скоро да се оправи и заминава задължително за резервното летище – това е законът“, каза авиационният експерт.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News