Защо пътници бяха блокирани с часове в самолети?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Неделя. Малко след полунощ. Заради силния вятър, два самолета на Wizz air от Дубай и от Валенсия кацат извънредно на летище Пловдив, отклонени от София, заради силния вятър. За щастие благополучно. Но пътниците на самолета се оказват заложници. От няколко месеца летище Пловдив премина от денонощен режим, на ограничен - персоналът е там до 10 часа вечерта. В продължение на два часа близо 300 пътници на двата самолета се превърнаха в заложници, защото нямаше кой да докара стълбите, да разтовари багажа и да осъществи физически контрол. Служителите на летището бяха извикани по спешност, но пристигнаха едва към три часа сутринта. Извикани по телефона, техни близки от София с коли се тълпяха на бариерата за да ги посрещнат. По това време трети самолет, който кръжи над София, е насочен към летище Букурещ.

Иглика Кънчева, връзки с обществеността към WIZZ AIR "Летище "Пловдив" е дадено за пренасочване, като летище за кацане. Авиокомпанията е работила по насоки, които са дадени, кацнала е там където е насочена. Това мога да ви кажа."

Снощната ситуация може да стане още по-нелепа, ако завали сняг. Защото летището спря договора си с фирмата за почистване на пистите, няма и достатъчно гориво. Така на практика се оказва, че летище "Пловдив" може да се ползва аварийно, но само с предварителна заявка.

Директорът на летището Владимир Щръбанов обясни, че режимът на летището се налага, защото то е малко и няма необходимия трафик, който да генерира, за да дежури 24 часа. Летището е сертифицирано по всички правила на Закона за гражданското въздухоплаване и на Международната организация за цивилна авиация. "Ние можем да бъдем летище в резерва, на която и да е авиокомпания, само през рамките на работното време на летището", уточни Щръбанов.

Директорът на РВД-София Петър Данаилов отбеляза, че в конкретния ден условията за кацане са бил много крайни - преобладавал е южен вятър с постоянна скорост от 74 км и пориви до 118 км/ч. От тази гледна точка в този ден е имало пет минавания на втори кръг, тоест самолети, които не са успели да стабилизират своя заход и съответно изпълняват втори такъв, за да кацнат безопасно. Екипажът на съответните самолети взима решение да се насочи към резервно летище, но ДПРД няма правомощия да дава указания за къде да се насочват самолетите. Обикновено запасното летище е записано в полетния план на полета и стриктно се изпълнява записаното.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад