Богомил Николов: Важно е потребителите да помнят, че по-голямата стойност на етикетите е левовата

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Задължителното поставяне на етикети с две цени - в левове и евро, е от два дни, но първите такива етикети се появиха преди около два месеца. Тогава имаше повече сигнали от хора, които не знаеха какво е това, което виждат. Сега вече нещата се изясняват и до седмица-две едва ли ще има човек, който да не знае защо има две цени на етикета. Освен това в самия закон ясно се определи, че шрифтът на знаците за левовете и еврото трябва да е еднакъв с числото, което показва стойността на цената, това каза в “Денят започва в неделя” Богомил Николов от “Активни потребители”.

Поясни, че на етикетите водещата цена трябва да е в левове, следвана от тази в евро, но се среща и обратното изписване. От Министерство на финансите са изработени насоки, които препоръчват съответното изписване, но е възможно да виждаме обърнатото изписване.

 

“Важно е потребителят да знае, че по-голямата стойност е левовата, по-ниската е тази в евро и служи за свикване. Още една хипотеза - когато имаме намаления. Законът изисква от търговците да показват две цени само по отношение на крайната, актуалната цена, не и относно старата цена, която се показва само в левове.”

Експертът предупреди, че най-големите рискове ще бъдат извън магазините – например, непознати да предлагат обмен на левове срещу евро на улицата, често с фалшиви банкноти:

"Най-добре е от 1 януари хората да започнат да плащат в евро. Така ще избегнат грешки при връщането на ресто."

Богомил Николов коментира и казуса с пътника в инвалидна количка, който не е бил качен в самолет на нискотарифна компания на летище “Васил Левски” в София, като подчерта, че е възможно това да е направено заради батерия, която е потенциално опасна да се взриви по време на полета. Обясни, че би трябвало да има пояснение и за пилотите, и за пътниците какви батерии на инвалидните колички е безопасно да се използват по време на полет. Допълни още, че пътникът може да предяви искане към компанията за това, че не му е оказана грижа при неосъществения полет като предоставяне на храна, осигуряване на хотел и т.н.

Вижте целия разговор във видеото.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад