Какви са съветите към потребителите заради хаоса на летищата?

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

Имаме значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети. При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението, обясни в "Денят започва" директорът на Европейския потребителски център - България Соня Спасова.

Тя допълни, че в зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.

"Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за Вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прокалено дълго - трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа, ако причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. Когато става въпрос за полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро", обясни Спасова.  

Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към  Европейския потребителски център - България. "Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ", увери Соня Спасова.

При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава.

Вижте целия разговор във видеото.

Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад