Религиозното наследство и съвременното образование - как да се съчетаят в учебната програма?
Предаване: Денят започва, 25.04.2025
Нямам против да се изучава предметът „Добродетели и религия“. Но трябва да се отбележи, че изучаването на религия не означава, че ще направи децата християни, мюсюлмани или по-силно вярващи. Това каза в „Денят започва“ монсеньор Румен Станев.
"Знанието не означава непременно вяра, но е важно да бъдем образовани", подчерта той.
Доц. д-р Костадин Нушев посочи, че университетите, включително Софийския и Великотърновския, вече са разработили нови учебни планове, които включват обучение и подготовка на педагози, способни да преподават такива предмети.
„Училището е едно пространство, в което се предлагат знания. То не преподава религиозни практики. Но тези знания първо трябва да преодолеят религиозната неграмотност, невежеството и тогава когато децата са информирани за своята религия за други религии, тогава те са защитени от пропаганда, индоктринация, сектантство, фундаментализъм“, заяви той.
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News
