Скандалът в "Автомобилна администрация" - коментар на Владимир Тодоров и Димитър Димитров
Предаване: Денят започва, 01.10.2025
След като гръмна скандалът свързан с корупция на служители в Изпълнената агенция "Автомобилна администрация" останаха много въпроси. Вчера чухте част от тях в интервюто, което направихме с министър Караджов. На базата на това интервю продължаваме темата днес с Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи и Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камара на автомобилните превозвачи в България. По вайбър в разговора се включва и Александър Иванов, председател на синдикалната организация на “Автомобилна администрация” към КТ “Подкрепа”
"Министерството гледа на изпълнителната агенция като мащеха. Проблемът е в ниското заплащане на хората. Те получават чисто около 1200 - 1400 лв. Ние от синдикатите се разграничаваме от действията на тези двама колеги, които са заловени. Те не са наши членове и ние се борим против това нещо. Имаме доста подадени сигнали. За съжаление имаме данни, че тези хора, които подават сигнали, биват уволнявани. Те подават сигнали до министерство на транспорта, до други институции и след това започват репресии от ръководството спрямо от тях." Това каза Александър Иванов във своето включване.
Димитър Димитров потвърди тезата, че голяма част от фирмите на пътя биват репресирани.
"Имаме много подобни сигнали, но хората се притесняват да застанат с лицето си. Тези практики е доказано, назад във времето, че съществуват. Очевидно продължават да съществуват."
Той смята за положително това, че министър Караджов е възприел идеята за създаване на единин контролен орган.
"Така няма да се дават правомощия на всеки, облякал един театрален костюм с палка на пътя, да ви спира. Ще има едно специализирано звено, което ще отговаря за тежкотоварния трафик и там ще бъде вкарана и техническа полиция и ще се знае кой има право да извърши този контрол на пътя."
Димитров уточни, че те като неправителствена организация, а и той самият в частност, не са били преки свидетели на тази корупция.
"Ние не сме хората на пътя, които дават подкупите. Нашата роля в конкретни случаи е да помогнем на всеки един, който има желание да пусне такъв сигнал, да застане с името си, защото анонимни сигнали не вършат работа."
Владимир Тодоров уточни каква мега агенция представлява ДАИ.
"Това е една структура, която лицензира, контролира и проверява пунктовите за годишни технически прегледи, контролира, лицензира и проверява автошколите, извършва шофьорските изпити, лицензира и категоризира автогарите, контролира вътрешния транспорт, контролира международния транспорт - автобуси, камиони, леки автомобили. Сами разбирате, че самата концепция - ти да лицензираш, контролираш и след това да изпитваш и проверяваш, е сбъркана. Т.е. ти с едната ръка даваш, с другата удряш и всъщност и хляба, и ножа е при теб."
Вижте целия разговор във видеото.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във
Facebook
и
Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в
TikTok
Намерете ни в
Google News
