"Великият укротител" на Папайоану - кулминацията на "One dance week"
Предаване: Култура.БГ, 03.10.2018
В предаването
Части от предаването
Всички броеве
Не съм срещнала негативни мнения. Ако обаче има дебат, това е хубаво, защото той поставя въпроса доколко публиката у нас е подготвена за подобен вид спектакли... Папайоану е хореограф, защото организира пространството и времето чрез движението на телата в тях... Той унищожава традиционното схващане за структура... и прави една абсолютно отворена структура с епизоди, разположени вътре на кинематографичния принцип на монтажа, отбеляза Мила Искренова.
Основната цел на изкуството, независимо дали сме на сцената или в залата, е да предизвика някакви емоции, някакво мнение, да ти харесва или да не ти харесва... В случая има една основна грешка, която е залегнала още в началото на представянето на този артист в България. Когато един човек бива толкова настойчиво наричан "най-добрия хореограф на нашето време", ти очакваш да видиш "най-добрия хореограф на нашето време". Ти не си имал времето да се подготвиш в дълбочина, не си запознат с тенденциите в съвременните изкуства... и твоите очаквания остават излъгани, изрази мнението си Искра Ангелова.
Доц. Боян Манчев направи уговорката, че не е гледал спектакъла.
Въпросът е как се произвежда стойност в съвременното изкуство. Вкусът е индивидуален, той се формира по много сложен начин - и колективният, и личният. В същото време в съвременния свят има много сложни механизми за производство на стойност, които създават определени очаквания. Не знаех, че Папайоану е бил наричан "най-големият съвременен хореограф"... Като чуя "Номер 1" ми става лошо,... трудно се измерват тези стойности. Дълги години съм преподавал във водещите програми за съвременен танц и за Папайоану мога да кажа, че той не е между големите имена. Това не е проблем за стойността, а за начина, по който е въведен в нашето пространство, коментира доц. Манчев.
Вижте във видеото целия разговор.
Каскадьори и тенисисти в актуалния киноафиш
11:00, 26.04.2024
Премиера на "Засекретено изследване" в Театър 199
11:00, 25.04.2024
Новата версия на "Приказка" на P.I.F.
11:00, 24.04.2024
Третите годишни награди “The R&B Awards“
11:00, 23.04.2024
300 години от рождението на Имануел Кант
11:00, 22.04.2024
200 години от смъртта на Джордж Гордън Байрон
11:00, 19.04.2024
Комедията „Всяка първа сряда“ от Щефан Фьогел
11:00, 18.04.2024
Типографското издание на "Под езика: част втора"
11:00, 15.04.2024
"Небесна гледна точка" - последната поетична книга на Стефан Цанев
06:00, 12.04.2024
Елена Телбис в пиесата "Prima Facie"
11:00, 10.04.2024
Ролята на читалищата в съвременното общество
11:00, 08.04.2024
Прожекция на документалния филм „В името на Бог Ръгби“
11:00, 04.04.2024
„Литературни срещи“ с тема „Порастване“
11:00, 03.04.2024
95 години от рождението на Милан Кундера
11:00, 01.04.2024
"Икар" 2024: Отличените
11:00, 29.03.2024
Филмът "Ваятелят на светове" на Владимир Борисов
11:00, 28.03.2024
145 години от обявяването на София за столица на България
11:00, 27.03.2024
Спомен за Алек Попов
11:00, 25.03.2024
Филмите „Хориа“ и „Свобода“ на „София филм фест“
11:00, 22.03.2024
Филмът "Отвъд мъглата" на Дайчи Мурасе на "София филм фест"
11:00, 20.03.2024
Последни броеве
Каскадьори и тенисисти в актуалния киноафиш
11:00, 26.04.2024
Премиера на "Засекретено изследване" в Театър 199
11:00, 25.04.2024
Новата версия на "Приказка" на P.I.F.
11:00, 24.04.2024
Третите годишни награди “The R&B Awards“
11:00, 23.04.2024
300 години от рождението на Имануел Кант
11:00, 22.04.2024
200 години от смъртта на Джордж Гордън Байрон
11:00, 19.04.2024
Комедията „Всяка първа сряда“ от Щефан Фьогел
11:00, 18.04.2024
"Безсрамните" на Константин Божанов в официалната селекция на фестивала в Кан
11:00, 17.04.2024
Изложбата "Франц фон Щук. Между светлината и мрака" в Националната галерия
11:00, 16.04.2024
Акценти
Условия за слани в сутрешните часове
06:17, 26.04.2024