Владимир Тодоров: Всяка година 25-30 български деца загиват по пътищата

В предаването
Части от предаването
Всички броеве

В последните дни на пътя Плевен - Луковит имаше две катастрофи. В отсечката Телиш - Радомирци 12-годишно момиче беше убито. Бащата на жертвата зададе въпроса какво означава да бъдат подавани сигнали до една институция, която е ангажирана с живота на хората и поддръжката на пътища и тя да не реагира? Определи това като престъпно бездействие.

В студиото на "Денят започва" за войната по пътищата разговаряхме с Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Той прогнозира, че през тази година в пътнотранспортни произшествия ще загинат около 25 деца.

"Всяка година 25-30 български деца остават по пътищата. Една класна стая остава празна. И това, за съжаление, е едно устойчиво положение, което не се променя през годините."

Той обясни, че пътната безопасност е комплекс от фактори - инфраструктура, висока скорост, състояние на автопарка, състояние на подготовката на младите водачи, политика на пътна полиция, законодателство. В случая важно е да обърнем внимание на инфраструктурата, защото в този случай вероятно тя е причината за трагедията.

"Пътна полиция е подавала сигнали многократно. Освен това, те извадиха статистика, че за 5 години там има 30 катастрофи, с трима загинали, т.е. имаме повторяемост."

Каква е причината да не се предприемат мерки при проблеми с пътя? В последните 3 години финансирането на Пътната агенция е изключително ограничено. Освен това там има голямо текучество - през 6 месеца се сменя ръководството, допълни Тодоров.

"В държавата има 36-40 критични пътни участъци. КАТ ги знае, общините ги знаят, всички ние ги знаем. Някъде има поставени нарочни знаци, че това е критичен пътен участък. На други няма такива. Но нямаме подготовка да кажем, отделяме финансиране, тази година ще оправим 3 или 4."

Тодоров акцентира, че когато се говори за пари, трябва да се зададе въпросът какво се случва с фонда, който събира пари от глоби.

"В този фонд всяка година се събират над 100 млн. лева. Нямаме обаче разработена система как да се харчат тези средства и обикновено МВР си купува с тях или коли, или дрегери, или ще прави някакви лаборатории, което също е важно. Голяма част от тези пари не могат да се изхарчат и влизат в бюджета на МВР. Затова предлагаме този фонд, в който влизат глобите, да се обособи като самостоятелно юридическо лице. Нека да има прозрачност, нека да има план как ще се остранят такива проблемни пътни участъци и да започне да се работи по този план."

Вижте целия разговор във видеото.

 

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Акценти
Пишете ни
x

Сигнализирайте нередност

и/или

Разрешени формати: (jpg, jpeg, png). Максимален размер на файла (25 MB). Можете да качите максимум 5 файла.

** Тези полета не са задължителни.

captcha Натиснете върху картинката, за да смените генерирания код.
Трябва задължително да въведете кода от картинката
< Назад